Firauto Balaguer avança una setmana la celebració de la fira per tal de no coincidir amb el Pont del Pilar. Comptarà amb 18 expositors i un cop més hi serà present també el Mercat de la Ganga, amb vehicles de menys de 6.000 euros

Per Ràdio Balaguer
748 visites
292923D7E70E2984Bdc5D8363237849Fpresentacifirauto20236

La ciutat de Balaguer acollirà una nova edició de Firauto, la Fira del vehicle d'ocasió i complements, els dies 6, 7 i 8 d'octubre al pavelló Inpacsa, arribant ja a la 31a edició.

La principal novetat d'enguany, segons ha explicat la paera en cap, Lorena González, és que el certamen s'avança enguany dos caps de setmana respecte a les altres edicions, una decisió consensuada amb els expositors locals per no coincidir en ple pont del Pilar. A més, a Balaguer el divendres dia 13 és un festiu de lliure disposició per a les escoles i donada la tipologia de la Fira, que també esdevé un gran mercat de vehicles, s'ha preferit avançar-la. L'any que ve, però, tornarà  a les dates habituals.

Segons la Paeria, els concessionaris esperen aquestes fires que, de fet, són més pràctiques que vistoses, precisament perquè poden exposar els seus productes exclusius i facilitar la compra al visitant. Així ho ha explicat el paer de Fires i Mercats, Borja Vega, que també ha dit que hi participaran 18 expositors que presentaran els seus vehicles, tots ells supervisats i revisats, amb un gran ventall d'opcions, des de les més econòmiques, que es podran trobar al Mercat de la Ganga, amb vehicles de fins a 6.000 euros, fins a les més sofisticades, per a públics més exigents i/o amants del motor.

També hi haurà vehicles de gerència i amb molts pocs quilòmetres, d'alta gamma, elèctrics i de baix consum, un fet que li dona a la fira un valor afegit. A més, hi seran presents altres sectors com són les caravanes i autocaravanes, en modalitat de lloguer, els remolcs i la maquinària industrial, els complements  i també la retolació de vehicles.

El fet que el visitant pugui veure al voltant d'uns 200 vehicles en una sola exposició facilita la compra i dona més opció a escollir entre totes els productes presentats.

Al vestíbul del pavelló, i seguint la línia de conscienciació educativa davant els i les conductores, s'hi podrà veure una exposició de caire didàctic, avalada pel departament de Promoció i Desenvolupament Social, sota el títol: "Febre del divendres nit", una mostra sobre la prevenció de conductes addictives dissenyada al voltant de 12 plafons que proposa als visitants participar en una sortida nocturna simulada i ser protagonistes de diversos jocs de rol que els enfrontaran a situacions en què són presents l'alcohol i altres drogues, la conducció de vehicles i les relacions sexuals.

De la mostra i dels espais infantils pensats per facilitar l'estada dels petits a la fira mentre els pares la visiten (un circuit de slot a l'entrada del pavelló i un circuit de karts ecològics amb monitor al darrera del mateix) n'ha parlat la tècnica de Fires i Promoció Econòmica de la Paeria, Antonieta Martínez.

Des de la Paeria, d'altra banda, es convidarà a tots els joves de la ciutat que enguany fan o han fet els 18 anys perquè entrin en contacte amb el sector de l'automòbil i puguin començar a mirar-se el que pot arribar a ser el seu primer vehicle.

L'horari de la fira serà divendres a la tarda, de les 16.00 h fins a les 20.00 h, i dissabte i diumenge en horari de 10.00 h a 14.00 h i de 16.00 h a 20.00 h.

 

 

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar