Floristeries i floricultors confien en Tots Sants per equilibrar els comptes després de les males dades de la primavera. A Balaguer molts clients han esperat a última hora per fer les comandes, davant la incertesa de si serien tancats els cementiris

Per Ràdio Balaguer
881 visites
Abcb603024Bd74854308861Dc320Fe9Afolisteriaginestatotssants2

Els productors de flor i planta viuen amb por, incertesa i un optimisme pràcticament obligat el darrer tram de l'any. El sector, tocat per les pèrdues acumulades durant la passada primavera amb l'esclat de la crisi de la covid-19, confia en equilibrar els comptes anuals amb les campanyes de Tots Sants i de Nadal. 

Una situació similar és la que viuen les floristeries, que aquesta setmana de Tots Sants la viuen com una de les més intenses de l'any, amb l'alta demanda de flors per portar als cementiris. 

Des de la floristeria Ginesta de Balaguer, l'Alba Guirao ha explicat a Ràdio Balaguer que el nivell de vendes és igual o una mica inferior al d'altres anys, tot i que la situació ha anat marcada per la incertesa. 

L'Alba ha explicat que els clients, davant d'un possible confinament o tancament dels cementiris, han optat o per avançar més de l'habitual les comandes, o per esperar a última hora per veure l'evolució de la situació. En aquest sentit, des de la floristeria Ginesta han notat un increment del volum de feina un cop s'ha sabut que els cementiris obririen. 

Es calcula que les campanyes de Tots Sants i de Nadal, representen el 35% de la facturació anual per al sector de la flor i planta i per això des de productors i venedors es treballa amb la intenció de salvar aquestes dues campanyes. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar