Front comú dels alcaldes i alcaldesses de la Noguera per demanar solucions als microtalls i talls en el subministrament elèctric als pobles de la comarca. El Ple del Consell Comarcal aprova una moció per afrontar una problemàtica que cada cop va a pitjor

Per Ràdio Balaguer
572 visites
8B1Fb514006565453F4E4Cafee244564Mocitallselctricsalconsellpleordinarijuliol242

El Ple del Consell Comarcal de la Noguera, en la sessió ordinària del 26 de juliol de 2024, ha aprovat per unanimitat una moció en relació amb les deficiències recurrents en la xarxa de subministramemt elèctric de la comarca.

El text de la moció exposa que des ja fa anys part dels municipis de la Noguera pateixen afectacions a les xarxes de subministrament elèctric, i darrerament, a més, s'han incrementat notablement el nombre d'interrupcions puntuals del subministrament elèctric com a conseqüència de les baixades de tensió constants que pateix al territori.

Aquests talls de major durada i els microtalls perjudiquen els usuaris i els aparells elèctrics més sensibles, i en moltes empreses provoquen desprogramacions i parades de màquines . Aquestes afectacions es produeixen periòdicament al nostre país, i en especial a les comarques rurals, com és la Noguera. Són contraproduents per a la consolidació de l'estat del benestar i fer real l'equilibri territorial, ja que disposar de serveis i infraestructures en bon estat i plenament garantits i coberts arreu és bàsic. La manca d'inversions en renovació i manteniment de les grans companyies elèctriques a la xarxa catalana, i la política interessada d'aquestes entitats de subcontractar els serveis, abaratint despeses a costa de reduir les plantilles i precaritzar les condicions laborals, repercuteixen negativament al servei ofert, malgrat els grans beneficis que anualment reporten.

Davant d'aquesta situació el Ple del Consell Comarcal de la Noguera considera necessari denunciar el problema i vetllar per tal que es duguin a terme les mesures correctives adients per a evitar aquests incidents d'acord amb una política de millora contínua, corregint protocols, destinant les inversions necessàries, seguint els procediments de manteniment requerits, millorant la coordinació, implantant una sistemàtica d'informació als usuaris i de transparència en la informació relativa a aquests serveis, millorant les estratègies de previsió i prevenció, i destinant els recursos humans i materials necessaris per tal que les empreses responsables garanteixin un bon servei de subministrament elèctric a tots els usuaris arreu del territori.

Per les constants dificultats provocades per una manca de comunicació i d'informació i la manca d'una resposta eficaç a aquests talls i microtalls, que comporten un greu perjudici a la ciutadania i al teixit econòmic i empresarial dels municipis de la Noguera, els acords adoptats pel Ple al respecte han estat:

1. Demanar a la Direcció General d'Energia de la Generalitat de Catalunya un informe detallat dels diferents episodis de talls de les diferents línies que subministren la Noguera durant el darrer any.

2. Exigir a les empreses que fan ús de la xarxa elèctrica a la Noguera que avaluïn i diagnostiquin l'estat de la xarxa, que compleixin les normatives pertinents i executin les inversions necessàries per minimitzar aquests talls.

3. Trametre aquest manifest als municipis de la comarca, als municipis de les comarques veïnes, als Consells Comarcals limítrofs i a la Diputació de Lleida per tal d'ampliar-ne el suport i poder treballar-hi de manera conjunta per obtenir una solució definitiva.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar