Ingressen a la presó dos homes per dos robatoris amb força a domicilis de l'Urgell i la Noguera. També se'ls acusa d'un delicte contra la seguretat viària per fugir a gran velocitat dels Mossos d'Esquadra

Per Ràdio Balaguer
735 visites
9Fd11B9320Be305Ed771C1A37894775Arobatorisurgellinoguera
Els Mossos d'Esquadra van detenir el passat divendres dos homes de 22 i 36 anys, ambdós de nacionalitat xilena i veïns de Barcelona, com a suposats autors de dos robatoris amb força, un d'ells en grau de temptativa, i un delicte de conducció temerària. Els fets van tenir lloc el passat divendres, al voltant de la una de la tarda, quan es va alertar a la policia que un grup d'homes havia intentat robar en un domicili del carrer Migjorn d'Agramunt (Urgell). Segons l'avís, un home va saltar el mur perimetral d'una casa però, en veure's descobert va fugir ràpidament en un vehicle que l'esperava a l'exterior.
 
Immediatament es va muntar un dispositiu policial que va permetre localitzar el vehicle implicat circulant per l'A-2 en direcció Barcelona. Simultàniament, es va tenir coneixement que els mateixos individus, una hora abans, havien comès un altre robatori amb força en una casa del carrer Bonavista de Bellcaire d'Urgell (Noguera). En aquesta ocasió, van forçar una finestra i, un cop dins, van sostreure joies i altres objectes de valor.
 
Durant el seguiment, el vehicle va sortir de l'autovia i va circular per la carretera BV1106 fins enllaçar amb l'N-II. En aquestes vies, després de detectar el seguiment policial, van augmentar la velocitat i van conduir de manera temerària fent ziga-zagues i avançaments en línia contínua. Durant la persecució els fugitius van fer cas omís de les indicacions dels agents per aturar-se i van posar en risc a la resta dels conductors que, fins i tot, alguns d'ells es van aturar al voral per evitar xocar.
 
Finalment, el vehicle escàpol es va aturar a l'N-II, concretament dins el polígon industrial de 'Les Gabarres' d'Igualada, i els quatre ocupants van sortir corrents en direccions oposades. Després d'una persecució a peu, els agents van aconseguir aturar a un dels individus i van localitzar un altre amagat a dalt d'un arbre.
 
A l'interior del vehicle es van recuperar joies i altres objectes sostrets al domicili de Bellcaire d'Urgell. La investigació continua oberta per tal d'esbrinar si els detinguts poden estar implicats en altres fets similars i per tal d'identificar i detenir als altres dos implicats. Els dos detinguts, que tenen antecedents, van passar ahir diumenge a disposició judicial davant del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia d'Igualada el qual va decretar l'ingrés a la presó per tots dos.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar