La Biblioteca Margarida de Montferrat acollirà aquest dijous dia 23 de maig la Xerrada 'Auxili, el meu bebè no para de plorar! què puc fer? Consells per a les famílies'

Per Ràdio Balaguer
715 visites
36Aeab1Dfc1C8Ceb3542806B58D2Ce8Ccartellxerradabebenoparadeplorar
La Biblioteca Margarida de Montferrat acull demà la xerrada 'Auxili, el meu bebè no para de plorar! què puc fer? Consells per a les famílies. Com podem prevenir el maltractament infantil per sacsejament?"
 
Darrerament dos bebès de pocs mesos de vida han sofert o bé seqüeles greus o bé han mort arran del sacsejament per part dels adults responsables. Aquesta realitat ha posat sobre la taula un problema de salut, una forma de maltractament infantil.
 
Des de l'Associació Catalana per la Infància Maltractada (ACIM) i la Secció Materno infantil del CAP de Balaguer plantegen aquesta xerrada-col•loqui amb uns objectius clars:
 
• Visibilitzar una forma de maltractament infantil poc conegut i les conseqüències que pot comportar
 
• Veure amb uns altres ulls, i entendre, les raons que hi porten
 
• Oferir orientacions i mesures de prevenció primària que permetin als pares i a les mares trobar alternatives al sacseig quan el seu bebè no para de plorar. Atès que aquest és un tema que, a més d'interessar als futurs pares, les famílies que estan esperant un infant i a les que tenen un bebè de pocs mesos, també interessa als col•lectius professionals relacionats amb la protecció maternoinfantil (Medicina, Infermeria, Salut maternal , Ginecologia i Obstetricia, Treball social..). Es lliurarà el tríptic infomatiu i preventiu d'ACIM, que ha reeditat el Departament de Salut a Lleida.
 
Aquesta xerrada tindrà lloc a 2/4 de 8 del vespre i anirà a càrrec de Francesc Domingo i Salvany, pediatra del CAP de Balaguer.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar