'La Caixa' commemora el seu centenari a Balaguer amb la participació de 700 persones.
Unes 700 persones va assistir ahir al Teatre Municipal a l'acte d'inauguració del centenari de "La Caixa" a Balaguer. L'entitat financera, que enguany celebra els 100 anys de l'obertura de l'oficina número 12 a la plaça Mercadal de Balaguer, va aconseguir omplir la platea amb autoritats, treballadors, exempleats, representants d'entitats i associacions i clients vinguts d'arreu de la Noguera.
L'acte va començar amb la projecció de diversos vídeos commemoratius i els parlaments del director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Massana; la presidenta del Consell Comarcal de la Noguera, Concepció Cañadell; l'alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé. Roigé va recordar que "La Caixa" és l'entitat "de casa, de tota la vida" amb la que aprens "valors com l'estalvi, que et parla i t'atén amb confiança". Així mateix, va dir que és "una entitat que va néixer en moment de canvis, i que espera que en el procés que actualment viu Catalunya també ens acompanyi". També el president de la Diputació va apel·lar al procés i va convidar la institució a ser també "protagonista d'aquest canvi per millorar la vida dels ciutadans".
La oceanògrafa i professora d'investigació del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), Josefina Castellví, va cloure la commemoració amb la conferència
'Per què investigar a l'Antàrtida?'.
Els actes de commemoració del centenari seguiran durant tot l'any, col·laborant amb activitats que s'organitzen a la ciutat i amb altres esdeveniments propis.