La cap de l’oposició a la Paeria, Gemma Trilla, de Junts per Balaguer, ha celebrat que s’aprovés al ple de la Paeria una moció per crear una ordenança sobre el padró municipal

Per Ràdio Balaguer
62 visites

Trilla diu que l’ordenança permetrà un millor control del frau en l’empadronament

Img 6106

La cap de l’oposició a la Paeria, Gemma Trilla, de Junts per Balaguer, ha celebrat que s’aprovés al ple de la Paeria de la setmana passada la moció que van presentar per crear una ordenança sobre el padró municipal. Per Trilla, “era important una ordenança amb mecanismes de detecció del frau i d’un règim sancionador, així com traslladar a la Generalitat la responsabilitat sobre aquells casos que no es poden empadronar”.

Quant al tancament d’una línia d’I3 de l’escola Gaspar de Portolà, Trilla diu que “és una pèrdua per a la ciutat i que la situació, al final, depèn del Departament d’Educació”. Ha afegit que, “sí la Paeria ja tenia aquesta informació amb anterioritat, hauria d’haver informat abans”.

D’altra banda, en referència a l’aprovació de la segona addenda del conveni de col·laboració amb el Departament d’Educació per executar la segona fase de les obres d’ampliació de l’Escola Mont-roig, Trilla ha manifestat que estan contents que sigui una realitat i que ben aviat tiri endavant. També ha demanat que recaigui en un regidor, i no en un tècnic municipal, la responsabilitat d’informar la comunitat educativa de l’escola.

D’altra banda, Gemma Trilla ha reclamat que la Paeria arregli l’asfalt de la zona destinada a les firetes, al costat del Pavelló d’Inpacsa. Ha manifestat que, “un any més, durant la Festa Major hi havia nombrosos forats que, sumats a la pluja, feien difícil transitar per la zona”. Pel que fa a la reunió de la comissió de seguiment de la plaga de coloms, ha demanat més informació sobre l’estat actual i que es torni a convocar la reunió d’aquesta comissió, que no es reuneix des del mes d’abril.

Junts també ha tornat a reclamar una millora de la il·luminació de la ciutat i ha recordat novament la petició d’il·luminar el marge del riu del Parc de la Transsegre. Trilla ha afirmat que “els espais foscos són més perillosos que els ben il·luminats”.

Des de Junts per Balaguer han explicat que no presentaran cap al·legació al projecte de la futura pista d’atletisme, com han fet la CUP o ERC. Trilla diu que potser ells no haurien ubicat la pista on està prevista, però que és molt necessària i reclamada pels clubs esportius, i que en recolzen la construcció. També ha dit que, pel que fa a alguns grans projectes i obres de la ciutat, o “el tema de la neteja, que és un tema reincident”, que no s’observa un canvi substancial, i que potser “l’últim any es veurà molt moviment en clau electoralista”, ha dit

Finalment la cap de l’oposició, Gemma Trilla, ha fet una valoració molt positiva del projecte presentat per la Paeria al Pla de Barris de la Generalitat, i que no s’ha comès l’error de destinar tots els recursos a un sol projecte, com en l’anterior convocatòria, i espera que el projecte presentat serveixi per revertir la degradació del Centre Històric.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar