La carretera C-28 a Vielha i la C-14 a Ponts tenen els trams amb més risc d'accidents a Lleida.

Per Ràdio Balaguer
833 visites
33E2181874Bcc407210Adc4F48251217Carretera

La 15a edició de l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP ha analitzat un any més l'accidentabilitat a la xarxa viària catalana. El RACC, juntament amb altres automòbil clubs europeus, ha comptat amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, les diputacions i la Generalitat per realitzar l'informe.

Segons les dades d'EuroRAP, que recull el diari Segre, els accidents greus i mortals han disminuït a Catalunya un 2,5% entre el 2016 i el 2015 i respecte el trienni anterior, mentre que el mateix període s'ha incrementat la mobilitat global en carretera en un 1,87%. Segons EuroRAP, aquestes variacions comporten que el risc de patir un accident de mort o ferides greus hagi disminuït un 4,09% respecte el trienni anterior en el global de la xarxa.

Els quilòmetres de risc "molt alt" augmenten fins a un 18% del total de la xarxa analitzada, la qual cosa suposa trencar la certa estabilitat obtinguda els anteriors 6 anys. La demarcació amb major percentatge de risc "molt alt" és Girona, seguida de prop de Lleida, que augmenta significativament aquest registre respecte l'any passat ( 5%). 

En canvi, el percentatge de trams en risc alt es redueix significativament a Lleida (-7,9%). 

Els trams amb més risc d'accident a la demarcació de Lleida segons aquest informe són el de la C-28 (Port de la Bonaigua) entre Vielha i Baqueira i el de la C-14 entre Ponts i Bassella.

La BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat és el tram amb més risc d'accident d'enguany 

Per obtenir els resultats només s'ha tingut en compte els trams que tenen una IMD (quantitat de vehicles que circulen cada dia per un tram) superior a 5.000 vehicles/dia; aquells trams on almenys hi ha hagut un accident amb morts o ferits greus en els últims dos anys i els que la seua longitud és superior als 5 quilòmetres. 

L'A-2 en límit amb l'Aragó i l'AP-2 entre els enllaços de Les Borges i Montblanc són els dos trams de la xarxa viària lleidatana amb menys risc d'accident.

Aquest any, 475 quilòmetre tenen risc igual a zero. Per tant, un 7,4% de la xarxa analitzada per EuroRAP no ha tingut cap accident mortal o greu en l'últim any.

D'altra banda, a la xarxa analitzada, els accidents totals en moto o ciclomotor han augmentat un 24,2% des del 2013. En aquest mateix període, els accidents amb morts i ferits greus han pujat un 5,5%.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar