La ciutat de Balaguer participa en la campanya 'Compra i descobreix Catalunya' impulsada per la Xarxa de Barris Antics. Enguany la campanya deixa d'anomenar-se COMPRA I GUANYA per descriure'n millor el benefici i l'objecte

Per Ràdio Balaguer
858 visites

Per participar, els compradors hauran d'omplir durant el mes de juny les butlletes que trobaran als establiments participants, en el cas de Balaguer, als comerços del centre històric de la ciutat

358D3C6540243C14612E1Cbc02Ec3Bbddsc00540

Balaguer, dins de la Xarxa de Barris Antics, participa en la campanya 'Compra i descobreix Catalunya' un projecte de treball col·laboratiu entre administracions locals de tot el territori català per donar suport al comerç de proximitat.

Fundada l'any 2011, la Xarxa de Barris Antics està formada per 32 municipis de Catalunya connectats en xarxa, dels quals 9 són de Lleida (Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, Juneda, Les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp), 14 de Barcelona, 2 de Girona i 7 de Tarragona.

Un any més, la campanya compta amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Lleida i Tarragona i de les diferents associacions de comerciants de cadascuna de les poblacions organitzadores: Argentona, Balaguer, Besalú, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Cervera, Cervià de les Garrigues, el Vendrell, Falset, Juneda, la Selva del Camp, les Borges Blanques, l'Arboç, l'Espluga de Francolí, Lleida, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Santa Coloma de Queralt, Solsona, Torelló, Torres de Segre, Tortosa, Tremp, Ulldecona i Vilanova del Camí

Aquesta campanya es focalitza en els comerços del centre històric de la ciutat i els compradors o compradores hauran d'omplir unes butlletes que se'ls hi lliuraran al fer una compra o també al consumir en els restaurants de la zona, durant tot el mes de juny. En el cas de Balaguer als comerços del centre històric de la ciutat.

Cada any, els premis són més atractius ja que, com diu el nou eslògan de la campanya, l'objectiu final és conèixer Catalunya gràcies a les compres fetes en els diferents municipis adherits.

En aquesta edició són 1.056 experiències les que es poden guanyar només amb la compra als comerços de proximitat. Els objectius de la campanya és donar suport al petit comerç amb l'objectiu d'ensenyar i explicar la riquesa cultural i patrimonial de cadascun dels municipis participants.

A Balaguer la campanya acollirà també 32 parelles. Segons ha explicat el Paer en Cap, Jordi Ignasi Vidal, se'ls ensenyarà el patrimoni de la ciutat, com ara el Museu de l'Or o Santa Maria i les muralles.

Aquesta campanya compta amb un pressupost de 89.000€. Cada municipi disposa de 2.784€ per premiar els compradors i els comerços adherits a la xarxa.

Gràcies a la millora en els indicadors de la Covid-19, enguany la campanya deixa d'anomenar-se 'Compra i Guanya' i, per descriure'n millor el benefici i l'objecte, estrena l'eslògan, 'Compra i descobreix Catalunya'. A més, recupera també les seves dates habituals a les portes de l'estiu.

La Xarxa de Barris Antics ofereix als ajuntaments que s'hi adhereixin avantatges, com ara una campanya de dinamització comercial local amb projecció supramunicipal, el treball en xarxa, l'abaratiment de costos, més quantitat i qualitat de premis per atraure els clients en favor del petit comerç, el coneixement dels territoris, el reclam per visitar i conèixer localitats petites, i la rendibilitat de la inversió pel fet que sigui molt més que una campanya de dinamització comercial, amb les accions conjuntes.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar