La DGT incorpora 25 nous examinadors a Catalunya, (2 a Lleida) per reduir el temps d'espera per al carnet de conduir. Autoescoles denuncien que se segueix aplicant el sistema Capa, que limita l'accés als exàmens, tombat per l'ACCO

Per Ràdio Balaguer
564 visites
3E73556D83967428B874875A352602B9Examinadorspractiquesautoescola
La Dirección General de Tráfico (DGT) ha anunciat la incorporació de 25 nous examinadors a Catalunya (16 a la província de Barcelona, 5 a la de Girona, 2 a la de Lleida i 2 a la de Tarragona) per intentar reduir el temps d'espera per obtenir el carnet de conduir. Fonts del sector calculen que en aquests moments hi ha 50.000 persones a Catalunya pendents de poder fer l'examen. 
 
En paral•lel, un grup d'autoescoles ha denunciat que la DGT, segons ells en connivència amb diferents federacions catalanes d'escoles de conducció, continua aplicant el sistema Capa (acrònim de Capacitat de les Proves d'Aptitud), que a la pràctica esdevé un límit per a l'accés als exàmens, malgrat que hi ha una sentència de l'Autoritat Catalana de la Competència (Acco) que ho impedeix. La sentència, del 24 de maig d'aquest any, és recurrible davant del Tribunal del Contenciós Administratiu.
 
La DGT és conscient de la manca d'examinadors, que rau en el fons del problema, i per això ha anunciat la incorporació dels nou examinadors a Catalunya, que farà que a la província de Barcelona n'hi passi a haver 87, a la de Girona 11, a la de Tarragona 12 i a la de Lleida 5. El govern espanyol afirma que són "màxims històrics". A banda, ja s'està preparant, assegura la mateixa font, una nova promoció d'examinadors, de la qual, una "bona part" es desplaçarà a Catalunya.
 
A més, afegeixen que han introduït millores per reduir la "borsa heretada" a Catalunya de persones pendents d'examinar, com ara habilitar hores extra d'examen a la tarda, destinar quatre examinadors itinerants o fer convocatòries extraordinàries d'examen el dissabte el 15 i el 29 de juny i el 6 de juliol.
 
Un altre punt que es destaca és que s'han resolt les "principals reivindicacions laborals" del sector amb el pagament, com a productivitat especial, de 250 euros mensual amb efectes retroactius des de l'1 de gener del 2018 per a tots els examinadors.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar