La Junta Electoral de Zona de Balaguer ha acceptat fins avui 48 sol·licituds d'exempció de ciutadans que han presentat un escrit per no assistir com a membres a les meses electorals

Per Ràdio Balaguer
581 visites
C19719D63143C3F0A2Ad2302Fbb23707Urnaeleccionsdel14F

La Junta Electoral de Zona de Balaguer ha acceptat fins avui 48 sol·licituds d'exempció de ciutadans dels 223 que han presentat un escrit per no assistir com a membres a les meses electorals en els comicis del proper diumenge 14 de febrer. La Paeria, però, segons ha explicat a Ràdio Balaguer el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, "no haurà de tornar a fer plens extraordinaris per elegir nous membres ja que en el primer sorteig es van escollir fins a nou suplents en comptes dels dos habituals".

D'altra banda, la Paeria continua amb els preparatius per habilitar el pavelló Molí de l'Esquerrà com a punt de votació en les eleccions del proper 14 F i complir així amb les mesures de seguretat establertes per la Generalitat.

Segons també ha explicat Vidal, després de constatar que en tres col·legis electorals, El Patufet, les oficines d'Acció Social i el Poliesportiu, no es podia garantir l'entrada i la sortida de forma segregada, s'ha optat per habilitar el Molí de l'Esquerrà com a punt de votació ja que és dins del mateix estricte electoral.

La resta de col·legis es mantenen tots, amb alguns petits canvis en alguns d'ells.

A nivell provincial, almenys 18 ajuntaments de Lleida ultimen l'elecció de nous membres per a les meses electorals, després de constatar que molts dels que havien de ser presidents, vocals i suplents el 14-F han demanat l'exempció i l'han aconseguit. Així ho han corroborat al diari Segre fonts municipals i de la junta electoral provincial.

Hi haurà substituts en vuit municipis d'Aran, tots menys Arres. També en tres meses de Balaguer i en altres poblacions de la Noguera: Menàrguens, Castelló de Farfanya, Algerri, Albesa, Vilanova de Meià i Ponts. S'hi afegeixen la Portella, Llavorsí i Conca de Dalt.

Tots formen part de les juntes de Balaguer, Tremp i Vielha. La de Lleida estima que hi ha prou personal per a les meses i en la mateixa línia es van pronunciar des de la de Cervera, si bé aquesta impulsa una llista

de voluntaris davant de possibles baixes.

 

El director general de Participació i Processos Electorals, Ismael Peña-López, assegura que el 99% de les meses electorals té els "membres suficients" per constituir-se. Ho ha explicat en una piulada al seu compte de Twitter després que diumenge admetés que es podria decidir el mateix dia de les eleccions no fer públic l'escrutini en funció del percentatge de meses que no s'hagin pogut constituir. Un dia després, Peña-Lopez esvaeix dubtes i assegura que amb les xifres actuals ja es podrien fer les eleccions "sense problemes". Segons les dades que ha donat, un 1,16% de les meses no tenen encara el mínim de 3 membres per constituir-se però ho atribueix a una "falta de dades".

D'altra banda,  s'han rebut un total de 284.706 sol·licituds de vot per correu per a les properes eleccions del 14 de febrer, segons les dades definitives. Es tracta d'una xifra total que bat tots els rècords de sol·licituds rebudes en uns comicis a Catalunya i que confirma la tendència a l'alça que s'havia anat dibuixant al llarg del període per demanar el vot per correu, entre el 22 de desembre i ahir, 5 de febrer. El foment del vot per correu entre la ciutadania cridada a votar ha estat una de les principals mesures que ha pres el Govern de Catalunya per treballar per a unes eleccions segures, que garanteixin el dret a vot a tothom i que siguin legítimes malgrat la situació epidemiològica de la COVID-19. Aquesta modalitat de vot permetrà reduir la presencialitat als col·legis electorals el 14-F i farà possible exercir el dret a vot sense sortir de casa.

Pel que fa als vots emesos, és a dir, persones que han sol·licitat el vot per correu i que ja han enviat el seu vot a la mesa, se n'han emès 133.148 fins a dia d'avui. Aquesta també és una xifra molt superior als vots per correu ja emesos en el mateix període electoral del 2017, quan se n'havien emès 56.866. Els electors i electores que votin per correu encara tenen fins al 12 de febrer per emetre el seu vot a la mesa.

També a Lleida hi ha hagut rècord de vot per correu també a Lleida amb més de 13.000 peticions.  Fins ara, el rècord de vot postal a Lleida eren els 9.387 dels comicis del 2015. En els del 2017 van ser 8.096. Lleida s'afegeix, d'aquesta manera, a la tendència de la resta de Catalunya.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar