La línia de la Pobla passa l'examen dels discapacitats excepte l'estació Lleida-Pirineus, a la capital del Segrià, on és necessària una rampa per accedir als combois.

Per Ràdio Balaguer
619 visites
07276816D151E1E52214Bbaf75Aeb75Easpid
La pujada i la baixada de les persones amb mobilitat reduïda o cadires de rodes  als nous combois de la línia Lleida-la Pobla de Segur a l'estació Lleida-Pirineus de la capital del Segrià és l'únic obstacle d'accessibilitat que van observar la presidenta de l'Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID), Bibiana Bendicho, i sis membres de la Junta de l'entitat en el viatge d'anada i tornada que van fer divendres en aquest trajecte històric entre Lleida i la Pobla. 
 
Els representats d'ASPID van fer aquest viatge  en el qual van analitzar l'accessibilitat del comboi i de les diverses estacions del recorregut. Com a conclusions, van observar que a l'estació de Lleida-Pirineus (que gestionen RENFE i ADIF i no Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, responsable de la línia de tren) és on es van trobar amb l'únic problema, atès que el GAP –separació entre el vagó i l'andana– és massa gran (uns 15 cm) i cal que el revisor col•loqui una petita plataforma que faciliti l'accés dels usuaris al comboi. D'aquesta manera, la pujada i la baixada no és autònoma. 
 
Tot i que el tren de la Pobla disposa de rampa pròpia que permet superar també l'accés al o des del tren, Bibiana Bendicho i Ton Montardit, presidenta d'ASPID i membre de la junta de l'entitat respectivament, van coincidir en que caldria adaptar l'andana, pujant-la uns centímetres i col•locant un vorell de plàstic per eliminar la separació amb el vagó. Segons Montardit— "aquesta andana no és reglamentària i per als trens sense rampa no és útil".
 
Pel que fa a la resta del recorregut, tant el tren com totes les andanes i les estacions són accessibles i les persones amb mobilitat reduïda o cadira de rodes poden accedir o baixar del comboi de manera autònoma perquè, en aquests casos, la separació entre el vagó i l'andana és mínima i en cap cas supera els 5 cm.
 
El tren de la Pobla disposa de 4 places per a persones amb discapacitat (dos fixes i dos convertibles) el que, segons Montardit, "és més que correcte per a aquesta línia, i més si considerem que els trens AVE i AVANT només en tenen 2". 
 
Un altre avantatge és que per aconseguir el bitllet no cal fer cues ni reservar amb antelació la plaça (a diferència amb l'AVE i l'AVANT). En el cas de les estacions en què les taquilles estan tancades, el viatger pot adquirir el bitllet al revisor. 
 
El trajecte amb tren des de Lleida a la Pobla de Segur consta de 17 parades (Lleida i la Pobla estan incloses) i d'aquestes 7 són a petició dels passatgers mitjançant un timbre. És un comboi amb un disseny interior lligat al paisatge del voltant i disposa de 2 espais per cadira de rodes encara que, en cas necessari, també es pot utilitzar altres espais convertibles.
 

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar