La línia de tren Lleida-La Pobla podria quedar-se sense maquinistes en poques setmanes per la manca de personal i escassetat del sou, segons denuncia el sindicat CCOO.
CCOO ha denunciat avui a través d'un comunicat la precarització de la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat i la consegüent manca d'efectius així com les dificultats per trobar maquinistes per a la línia Lleida-La Pobla de Segur.
Ara fa aproximadament un any que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està operant a la línia Lleida-la Pobla, en la qual ofereix 10 viatges d'anada i tornada. Actualment per fer aquest servei disposa d'una plantilla de 23 persones, de les quals 9 són maquinistes i la resta són personal de circulació (2 de baixa).
Segons el sindicat, aquesta plantilla és insuficient, ja que habitualment el personal de l'explotació de la línia Lleida-la Pobla ha de treballar fins a 10 dies seguits sense descans i en alguns casos realitzen jornades per sobre de les 8 hores diàries. També afegeix que aquest volum de treball en moltes vegades va en detriment del servei òptim i de la seguretat dels passatgers pel mateix cansament dels treballadors.
A principis d'estiu es va arribar a una situació pràcticament insostenible a causa de la manca de maquinistes, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat va obrir una oferta pública per cobrir una vacant de maquinista. Segons explica el sindicat en el comunicat, es tracta d'una convocatòria més que insuficient per poder oferir un servei òptim a la ciutadania.
Ferrocarrils ha fet dos convocatòries més en 3 mesos i han resultat desertes. Tot i que s'hi han presentat diversos maquinistes tots han declinat l'oferta per les baixes condicions salarials i laborals. Explica CCOO que aquestes condicions són les més baixes del sector amb una diferència important: un maquinista que treballi a RENFE cobra 500 € més cada mes, i un maquinista de la mateixa empresa en cobra 400 més, mensualment.
Segons explica el comunicat, CCOO a finals de primavera va asseure's a negociar amb l'empresa per equiparar les condicions del personal de la línia Lleida-la Pobla amb el personal que presta serveis a les línies de rodalies de l'àrea metropolitana, però sempre va obtenir negatives com a resposta.
Davant del que CCOO considera un menysteniment cap als treballadors i usuaris de la línia, el sindicat ha alertat que si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal de la línia Lleida-la Pobla hi haurà dificultats serioses per trobar nous maquinistes i garantir que els que hi ha ara no se'n vagin a treballar a RENFE. Davant de les continuades ofertes de treball de l'operadora estatal, en poques setmanes hi pot haver una manca de maquinistes que faci inviable la sortida d'alguns dels 10 trens que hi ha diàriament programats a la línia de Lleida-la Pobla.