La Màgia solidària es consolida a la XIII Edició del MontgaiMàgic
Aquest divendres 1 d'octubre s'ha celebrat la jornada que MontgaiMàgic dedica a la màgia solidària dirigida a persones amb discapacitat i que compta amb la col·laboració de la federació ALLEM
Han participant més de 200 persones i una quarantena de professors de diversos centres.
La Jornada ha començat a les 10 del mati amb la recepció i benvinguda a 2/4 de 11 del mati i xocolatada popular. to seguit a les 11 ha començat l'espectacle 'Mags per l'Esperança' i tot seguit a les 12 els tallers màgics per aprendre a fer màgia als assistents.
d'altra banda a les 6 de la a tarda s'ha fet la projecció dels fets de l'1 d'octubre a Montgai, quan uns 70 guàrdies civils van intentar, sense èxit, impedir les votacions sobre el referèndum d'independència de Catalunya.
A les 7 s'ha inaugurat a Lo Carreró de Montgai una exposició de pintura i escultura relacionada amb la màgia, a càrrec dels artistes Domènec Serra i Josep Castellana
La jornada ha finalitzat a les 8 del vespre amb la Gala Solidària que han protagonitzat Mags per l'Esperança, una ONG que recapta fons per portar la màgia als llocs menys afavorits.
L'espectacle que donarà inici a la fira serà el de l'il·lusionista premiat a escala internacional, Mago Félix, que es veurà dissabte a les 6 de la tarda. El de la cloenda anirà a càrrec del reconegut Màgic Andreu i els Tetes Pallassos. Es podrà veure el diumenge a les 8 de la tarda.
L'espectacle estrella de la fira anirà a càrrec de Karlus Soler, amb una funció de màgia teatral. Serà el dissabte dia 4 a les 8 del vespre.
Montgai Màgic comptarà, com cada edició, amb tallers infantils i donarà continuïtat als tallers de màgia per a adults que tan bona acollida van tenir durant la passada edició. També, com cada edició, hi haurà un mercat de productes artesans i alimentaris amb una vintena d'expositors, i s'habilitarà un espai d'acampada al recinte de les piscines municipals.
El calendari de funcions estarà força atapeït durant els quatre dies, de manera que es podrà gaudir dels espectacles des de les 10 del matí fins passada la mitjanit. A les més de 70 representacions que hi haurà s'uniran les ja habituals itinerants, que són aquelles de mags arribats a última hora o d'amants de la màgia que volen buscar un espai per donar a conèixer els seus espectacles.
Montgai Màgic està organitzat per l'Ajuntament de Montgai, l'Associació Amics de la Màgia i l'Associació de Mags i Il·lusionistes de Lleida (AMIL), i compta amb el suport de la Diputació de Lleida.