La matinada d'aquest diumenge 30 d'octubre s'adopta l'horari d'hivern i s'endarrereix una hora el rellotge. Els rellotges s'endarreriran una hora a les tres de la matinada, que passarà a ser les dues

Per Ràdio Balaguer
383 visites
51994E8C01F50F3064F7C1Ae64943865Canvihorahivern

Un any més el darrer cap de setmana d'octubre arriba el canvi d'hora de tardor. El canvi suposa passar del canvi d'horari d'estiu al d'hivern i és una mesura establerta per la Unió Europea que es fa de forma harmonitzada a una vuitantena de països de tot el món.

Tot i això, en els darrers anys, s'ha intensificat el debat per suprimir aquest canvi horari. Diferents moviments d'arreu d'Europa han impulsat la necessitat de debatre sobre aquest tema aplegats en una xarxa d'organitzacions que promouen la fi del Daylight Saving Time.

La Comissió Europea va anunciar el 2018 la voluntat de suprimir el canvi horari a tota la Unió Europea, després de constatar a traves d'una enquesta pública, que els europeus estaven a favor d'un sol horari tot l'any, entre altres raons, pels efectes negatius que aquest canvi suposa per a la seva salut, l'increment d'accidents de trànsit i el poc estalvi energètic que genera avui dia.

L'any 2019, el Parlament Europeu va aprovar una moció on s'instava a suprimir el canvi d'horari a partir del març de 2021, data en què tindria lloc l'última modificació d'hora obligatòria per als Estats membres que vulguin mantenir l'horari d'estiu. Tot i això, sembla que la pandèmia també ha afectat aquest canvi, i de moment continuarem canviant l'hora dels rellotges.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar