La paera en cap de Balaguer lamenta que la Generalitat es gasti ara més de 572.000 euros en un estudi per a la millora integral del corredor de la C-13 Lleida – Balaguer 'quan el que s'hauria de fer ja és l'autovia'

Per Ràdio Balaguer
804 visites

Lorena González diu que “cal ser més seriosos i fer el que el territori demana”

B0A70Ca3556Df82841Bbd9468210D1D4Manifestautoviabalaguerlleidaa7T08555

L'empresa pública de la Generalitat Infraestructures.cat ha tret a concurs el contracte de serveis per a la redacció de l'estudi previ Millora integral del corredor de la C-13 Lleida – Balaguer. Es tracta d'un estudi per decidir si la C-13 ha d'acabar sent autovia de Lleida a la capital de la Noguera.

La paera en cap de Balaguer, Lorena González, celebra que es faci aquest pas endavant però diu que el fan "molt tard" i lamenta que ara es gastin més de 572.000 euros per elaborar aquest estudi després que ajuntaments del Segrià i la Noguera, els consells de les dues comarques, la Diputació, la Cambra de Comerç, la Coell, Pimec i sindicats, entre d'altres, defensessin el desdoblament d'aquest tram de via davant l'alternativa que planteja la Generalitat: fer un 2 més 1, és a dir, ampliar la calçada amb un carril central per a avançaments. Segons Lorena González, "haurien de ser més seriosos, escoltar el territori, fer el que aquest demana i invertir aquests diners en fer ja l'autovia". La mateixa paera en cap de Balaguer ha assenyalat que continuaran reclamant l'autovia sigui quin sigui el futur govern de la Generalitat.

El Govern no té encara res decidit però la possibilitat de fer un 2 més 1 continua sent una opció al tenir un cost i un impacte ambiental menor que la construcció d'autovies.

Les clàusules del concurs per elaborar el nou estudi estableixen que l'adjudicatari del contracte haurà "d'elaborar un estudi de mobilitat i trànsit" tant del tram comprès entre Lleida i Balaguer com de la resta del corredor de la C-13, que haurà de contemplar "la idoneïtat de projectar una solució 2 més 2", que suposa desdoblar la calçada, "o una solució 2 més 1".

Per decidir-se finalment per una de les dues opcions, els autors de l'estudi hauran de tenir en compte "el trànsit de carreteres que condicionen aquest corredor", com els de la C-12, la variant sud de Lleida, la C-26, la C-53 i l'autovia A-2, entre d'altres. També s'haurà de considerar "pols de mobilitat en desenvolupament o que es desenvoluparan en el futur, sobretot polígons industrials".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar