La paera en cap de Balaguer, Lorena González, torna a reivindicar l'autovia entre Lleida i Balaguer d'una vegada i demana 'no gastar més en estudis per decidir si és viable o no'

Per Ràdio Balaguer
361 visites

La conselleria de Territori està tramitant l'adjudicació del nou estudi sobre la mobilitat del trànsit de la C-13, que haurà de contemplar la “idoneïtat de projectar una solució 2 2 (desdoblament de la C-13) o una solució 2 1”

C862075Efc51D93832A73F993741644Fautoviabalaguerlleida

La paera en cap de Balaguer, Lorena González, ha tornat a reivindicar aquest dilluns l'autovia entre Lleida i Balaguer d'una vegada i "no gastar més en estudis per decidir si és viable o no", després de l'encàrrec d'un nou informe.

Ho ha fet després que la conselleria de Territori estigui tramitant en aquests moments l'adjudicació del nou estudi sobre la mobilitat del trànsit de la C-13, tant en el tram comprès entre Lleida i Balaguer com a la resta del corredor, que haurà de contemplar la "idoneïtat de projectar una solució 2 2 (desdoblament de la C-13) o una solució 2 1".

La paera en cap assegura també que la capital de la Noguera mereix el mateix tracte que la resta de capitals de comarca del pla, que sí que estan connectades amb una via ràpida. Segons González, tampoc no té cap sentit plantejar-se un 2 1 "quan el tram entre Vilanova de la Barca i Térmens de 5 km està desdoblat".

El projecte es va licitar aquest passat estiu per 572.000 euros tot i que és una UTE formada per tres empreses (Bac Engineering Consultancy Group, SL & Oca Inspección, Control y Prevención, SA (UTE), la més ben posicionada per obtenir el concurs per un import de 318.000 euros.

D'altra banda, la Generalitat ha adjudicat també, en aquest cas per 251.900 euros, un altre estudi del corredor de la C-53, entre Balaguer i Tàrrega, per determinar actuacions de millora de la funcionalitat i la seguretat, amb una visió àmplia del trànsit, accidentalitat, accessos a poblacions, travessies urbanes o trams interurbans.

En l'àmbit ferroviari, el Govern de la Generalitat està estudiant la proposta que hi hagi un tren cada hora de Lleida a Balaguer i a Cervera. Segons la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, aquesta és una de les mesures necessàries per desenvolupar el sistema ferroviari a Catalunya i per generar demanda. Així ho va apuntar ahir la consellera de Territori, Sílvia Paneque, Ahir, durant la inauguració de la nova línia de tren RL4, que connecta les estacions de Lleida-Pirineus i Terrassa-Estació del Nord. El servei, que durant el primer any operarà Rodalies, substitueix íntegrament l'actual R12 entre Lleida i l'Hospitalet de Llobregat, la qual fins ara feia tres trajectes diaris per sentit. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar