La Paeria de Balaguer commemorarà novament aquest any el Dia internacional per l'eliminació de les violències envers les dones i ho farà organitzant un seguit d'actes durant el mes de novembre
La Paeria de Balaguer commemorarà novament aquest any el Dia internacional per l'eliminació de les violències envers les dones i ho farà organitzant un seguit d'actes durant el mes de novembre.
Els actes s'han presentat aquest dimecres amb la presència de la paera de l'àrea d'Igualtat, Laura Corsà; la tècnica de l'àrea, Iolanda Mor; i el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal.
Les violències sexuals, sexistes o per raó de sexe o gènere són uns dels problemes estructurals de la nostra societat que cal erradicar. Segons Vidal, "tot i que seria bo no haver de celebrar aquest tipus d'actes encara hi ha molta feina a fer i cal reivindicar aquest tipus de temes i empoderar les dones". El paer en cap també ha dit que això comença pels col·legis i en aquest sentit s'ha mostrat satisfet perquè la Generalitat hagi decidit deixar de subvencionar els col·legis concertats que segreguen per sexe.
En la mateixa línia s'ha pronunciat la paera d'Igualtat, Laura Corsà, que també ha destacat que cal educar tothom i començar des de la base, des de les escoles. En aquest sentit, ha assenyalat que justament s'ha utilitzat el tema de l'educació en el cartell del programa d'actes d'enguany. Segons Corsà, per arribar a una igualtat que sigui efectiva hem de desaprendre patrons que hem après al llarg dels anys, hem d'aprendre a escoltar i ens hem de qüestionar coses i això ho hem de fer tots".
La Paeria de Balaguer vol fer un front comú envers la lluita contra aquestes violències i és per això que s'han organitzat els actes amb la col·laboració d'altres administracions i / o entitats, segons ha explicat la tècnica d'Igualtat, Iolanda Mor, que també ha detallat els actes previstos per aquest 2021. Entre ells, hi ha la presentació dos llibres, "Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou" de M. Carme Junyent; i "Nascudes per al plaer" de Mireia Darder; i un taller d'autodefensa feminista obert a dones, lesbianes i identitats dissidents l'objectiu del qual és treballar aspectes que contribueixin a augmentar la seguretat de les persones assistents, ajudant-les així a millorar, d'una forma autònoma, la seva quotidianitat i adquirint eines per a l'apoderament enfront la violència sexista psicològica i física.
El llibre "Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou" es presentarà el dia 12 a les 20 h a la sala d'Actes de la casa de la paeria de Balaguer. El taller d'autodefenbsa tindrà lloc al casal Lapallavacra els dies 18 novembre de 16:00 h a 20:00 h i el 20 de novembre de 17:00h a 21:00 h. I el llibre "Nascudes per al plaer" es presentarà el 24 de novembre a les 19.30 h a la casa de la Paeria.
Els diferents actes estan organitzats amb la col·laboració del Pacte d'Estat contra la violència de gènere i el taller d'autodefensa conjuntament amb l'Oficina Jove del Consell Comarcal.
A banda d'aquests, la Paeria ha dut a terme altres actuacions al llarg de l'any en relació a aquesta temàtica: s'ha adherit a la campanya Lliures i sense por amb col·laboració de Ràdio Balaguer; s'ha fet formació a persones tècniques de la paeria, càrrecs electes i policia local referent al protocol de seguretat contra les volències sexuals en entorns d'oci; i també s'han realitzat xerrades als instituts per donar a coneixer el Punt Lila i sensibilitzar sobre les violencies sexuals i sexistes en entorns d'oci.