La Paeria de Balaguer està ultimant les obres de la passarel.la nova. La previsió és poder acabar els treballs abans de Setmana Santa
Els treballs estan molt avançats després que ja s'hagi pintat l'arc de la passarel.la i també s'hagi actuat a la safata de la recollida de l'aigua, que es va trobar amb un important problema d'oxidació. Els treballs de reparació han consistit en la neteja de la safata, reparar els problemes d'oxidació que també presentaven altres elements, una reforma integral de la xapa, el repintat de l'estructura i la millora de les escales que donen accés al riu.
Segons ha confirmat a Ràdio Balaguer el paer d'Urbanisme, Guifré Ricart, a falta d'alguns retocs, les obres estan pràcticament acabades a l'espera que es procedeixi al canvi dels vidres que hi ha, molts dels quals han patit desperfectes per actituds incíviques d'alguns ciutadans. La previsió és que per Setmana Santa es pugui utilitzar amb normalitat, després que durant uns mesos, a conseqüència de les obres, es doni pas alternatiu per un dels costats de la passarel.la.
Les obres de la passarel.la comptaven amb un pressupost de 96.000 euros, tot i que aquest es podria veure incrementat a causa de desperfectes que s'han trobat i que no estaven previstos.
La passarel·la va ser inaugurada al mes de juliol de l'any 2008 i des d'aleshores s'ha convertit en un dels símbols de la ciutat, amb el seu característic arc d'acer central. El cost de l'obra va ser de 937 mil euros, una part dels quals va subvencionar el PUOSC.