La plaça del Mercadal de Balaguer ha estat escenari aquest diumenge d'una nova edició de la Fira d'Entitats, que s'ha celebrat durant tot el matí a la plaça del Mercadal
Hi han participat 40 entitats de tot tipus, de caire social, de lleure, culturals, de salut, drets civils, diversitat i diferents col·lectius d'immigrants
La plaça del Mercadal de Balaguer ha estat escenari aquest diumenge d'una nova edició de la Fira d'Entitats, que s'ha celebrat durant tot el matí a la plaça del Mercadal.
La Fira d'Entitats és una trobada d'entitats i associacions de la ciutat que enforteix els vincles entre elles, obre vies de col·laboració, descobreix llocs comuns i també permet als ciutadans i ciutadanes conèixer de primera mà les diferents entitats i quines activitats porten a terme.
Aquesta fira s'ha anat consolidant a la ciutat gràcies a l'Associació de Dones Almatà que l'ha encapçalat durant 18 anys i aquest 2021 s'ha tornat a celebrar després que l'any passat la pandèmia ho va impedir. Ara l'organitza la Taula d'Entitats i una de les seves membres, l'Anna Solà, s'ha mostrat molt satisfeta per haver pogut tornar a celebrar el certamen que, tot i que s'ha fet encara amb algunes restriccions a causa de la covid-19, ha comptat amb força entitats, unes 40, i s'han pogut celebrar diferents activitats adreçades a tot tipus de públic.
Pel que fa al format de la fira, tot i que s'ha mantingut l'espai de les parades informatives de les entitats, enguany s'ha pensat com un certamen més participatiu dissenyat amb diferents Espais, cadascun amb propostes i tallers per a edats i gustos diferents i amb una àmplia oferta d'activitats que han permès interaccionar el públic assistent.
El primer espai que s'han trobat els visitants ha estat l'anomenat "Espai sabeu que ?" del PDC, el Pla de Desenvolupament Comunitari, on també s'han venut els tiquets per la Cistella Solidària a càrrec de l'Associació de Dones Solidàries Dona Pas.
El certamen també ha comptat amb l'espai anomenat "Altaveu" on s'han fet diferents actuacions musicals, un contacontes, animació infantil i també els parlaments dels representants del Consell Comarcal de la Noguera i de la Paeria de Balaguer.
Altres espais presents en el certamen d'enguany han estta l'espai "El món a les teves mans", l'espai "Fem-ho" i l'espai Som Comunitaris.
A la Fira hi han participat entitats de tot tipus, de caire social, de lleure, culturals, de salut, drets civils, diversitat, col·lectius d'immigrants i altres a més de quatre serveis que treballen a nivell comunitari. Han estat l'àrea de Promoció Econòmica de la Paeria, els Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera, l'Àrea Comunitària del CAP i el Servei de Rehabilitació Comunitària de salut Mental.
La Fira d'Entitats està organitzada per la Taula d'Entitats de Balaguer i promoguda pel Pla de Desenvolupament Comunitari dels Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera i amb el suport, com a entitat amfitriona, de l'Associació de Salut Mental de la Noguera i de la Paeria de Balaguer.