La Sala d'exposicions de la de Paeria de Balaguer acull fins aquest diumenge 30 de gener l'exposició fotogràfica i audiovisual 'MAGMA: LA DOBLE CARA'

Per Ràdio Balaguer
544 visites

Una descoberta del volcà Cumbre Vieja i del dia a dia dels habitants de l'illa de La Palma, a càrrec dels fotoperiodistes Paula Artés, Jordi Costa, David Melero i Carles Rabadà

69Ead0De75A253D2E1Ab5493B68B9214Cartellmagma

La idea del projecte va sorgir en una trobada al 'Miravisions' celebrat a Juneda, un cop vist el resultat de l'experiència que aquests fotoperiodistes van viure quan van decidir anar a l'illa per treballar plegats en una causa benèfica. El projecte primer el van començar Melero, Rabadà, i Costa, i després es va sumar Artés en un segon viatge.

Els fotoperiodistes van fer un reportatge amb la intenció de fer arribar a la gent les conseqüències del volcà, des d'un punt de vista diferent al que s'ha vist a la televisió. Van poder enregistrar dins de les zones restringides, després de demanar permisos per poder recórrer i sobrevolar zones afectades per l'erupció. La intenció era explicar el que hi ha darrera del volcà: l'afectació a les plantacions de plataners, a l'hostaleria de la zona, i a la gent que ha perdut cases i feina.

En total han estat dos viatges. El primer va tenir lloc a l'octubre, dos mesos després de l'inici de l'erupció, hi van estar cinc dies, i hi han tornat novament a principis de desembre cinc dies més.

Una part important de de l'exposició mostra el dia a dia dels residents a l'illa, els palmeros, dels que han recollit una demanda repetida en molts casos; que la gent no s'oblidi d'ells quan s'acabi l'erupció i que se'ls segueixi ajudant.

Tot el material recollit forma part d'aquesta exposició que posa també la vista en la vessant humana i mostra com tot i aquesta situació, segueix la solidaritat entre els veïns. L'exposició està formada per 80 fotografies, algunes d'aquestes realitzades amb el dron pilotat pel balaguerí Carles Rabadà.

Paral·lelament a l'exposició s'ha editat un calendari amb 12 imatges úniques dels efectes i conseqüències de l'erupció del volcà. Aquest calendari en format pòster es pot adquirir a la pàgina web magma.cat al preu de 15 euros. Els diners recollits amb aquesta venda tenen com a objectiu un projecte solidari a favor de la protectora d'animals i plantes Benawara situada al municipi de los Llanos de Aridane, a la zona oest de l'illa.  

El nom de Magma és un petit homenatge a un gat que els mateixos fotoperiodistes van rescatar durant el seu primer viatge. Malauradament va morir dies després a causa del fum del volcà inhalat.

L'exposició "MAGMA: LA DOBLE CARA" serà itinerant i després de Balaguer es podrà veure en d'altres ciutats del territori.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar