La variant d'Artesa de Segre, sobre la carretera C-1412b, entrarà en funcionament aquest divendres. Els treballs han comptat amb una inversió de 5 milions d'euros i es van iniciar la tardor de l'any 2021
Les obres de la variant d'Artesa de Segre a la carretera C-1412b, es troben quasi finalitzades, i segons Territori es preveu que aquesta nova infraestructura entri en servei aquest mateix divendres 17 de març.
Inicialment es preveia que l'obra pugues entrar en funcionament a l'octubre de l'any passat, però "determinades condicions meteorològiques" han anat impedint l'avanç previst de les obres, com ara les baixes temperatures que afecten a la implantació de les capes de ferm. Durant els últims 15 dies s'ha procedit a realitzar la senyalització horitzontal.
Aquests treballs, que compten amb una inversió de 5 milions d'euros i es van iniciar la tardor de l'any 2021, permetran enllaçar des de l'actual traçat de la carretera C-14, que ja discorre per fora del nucli urbà, amb la carretera L-512, que dona accés al conegut com 'Eix de Comiols'. La nova via, té un traçat de 1,1 quilòmetres de longitud i una amplada de 9 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun, i dos vorals d'1 metre. S'inicia a l'encreuament amb la C-14 i finalitza en accés de nova construcció a l'alçada de l'estació d'ITV.
L'obra forma part de la millora de l'Eix de Comiols, al que en els propers mesos es preveu realitzar altres actuacions.
D'una banda, s'eixamplarà i millorarà el traçat de l'L-512 i la C-1412b des del final de la nova variant d'Artesa de Segre, en un tram de 15 quilòmetres. A més es construiran petites variants del traçat i modificacions al voltant dels nuclis urbans del Pont d'Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, així com diverses estructures. La inversió estimada és de 56 MEUR.
Finalment es preveu actuar en el condicionament de la carretera C-1412b en el tram entre Folquer i Isona i Conca Dellà: Aquesta actuació, de 13,3 quilòmetres de longitud, comprèn el pas per un àmbit d'orografia més complexa. Així, comportarà l'execució de quatre túnels que sumen en total 1,3 quilòmetres i quatre viaductes d'uns 200 metres de longitud cadascun. També inclou la variant de Benavent. Per aquesta actuació s'estima una inversió de més de 125 MEUR.