L'Agència de Residus atorga 280.000 euros a la comarca de la Noguera per a la utilització d'àrids reciclats. A tot Catalunya, són 1,3 milions d'euros destinats 72 ens locals.

Per Ràdio Balaguer
558 visites
Dce27E25323E3C015302Fcf2408D0074Arids2
L'Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha resolt atorgar 280.000 euros a la comarca de la Noguera per a la utilització d'àrids reciclats. Entre els municipis més beneficiats hi ha Artesa de Segre, que rebrà 51.000 euros, Cubells amb 48.000 i Torrelameu amb 41.000. 
 
A tota Catalunya, s'atorgaran 1,3 milions d'euros en ajuts convocats l'any 2017 perquè 72 ens locals promoguin la utilització d'àrids reciclats dels residus de la construcció amb marcatge CE en obres. L'import dels ajuts prové del cànon de residus de la construcció.  
 
La majoria dels ens locals beneficiaris són de les comarques de Lleida (39). En total els ajuts permetran gestionar més de 168.000 metres cúbics d'àrids reciclats, la majoria destinats a la millora de camins. 
 
Els àrids reciclats són el resultat del tractament del material inorgànic que prèviament s'ha usat en la construcció, provinent d'un gestor autoritzat. La seva reutilització compleix els principis de l'economia circular, ja que evita noves extraccions, amb l'estalvi i els beneficis ambientals que comporta.
 
El 40% dels residus, reaprofitats Catalunya compta amb 59 plantes que fabriquen àrids reciclats; 23 que fan triatge dels materials dels residus de la construcció; sis plantes de transvasament, i una xarxa de 52 dipòsits controlats per a aquests residus.
 
Actualment es valoritza el 40% dels residus procedents de la construcció, percentatge que representa 1,1 milions de tones dels 2,7 milions de tones generades. Es preveu que l'any 2020 el mercat dels àrids reciclats s'haurà desenvolupat prou com perquè tota la seva producció sigui absorbida en diferents aplicacions. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar