L'Ajuntament d'Àger busca solucions de millora per manca d'aigua que amenaça el congost de Mont-rebei i la continuïtat del turisme

Per Ràdio Balaguer
469 visites

Aquest dijous, 2 de juny, el consistori i l'empresariat del territori s'han reunit per buscar solucions al baix nivell d'aigua que té l'espai natural

74Bdfd980Ab2Ceb3E7B5Fe8C2Bdc59D2Lareunientreelconsistoriilempresariat

L'Ajuntament d'Àger conjuntament amb els empresaris de la vall busquen alternatives i explicacions a la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), sobre l'estat actual del Congost de Mont-rebei i reclama implicació a les administracions superiors. El baix nivell de l'aigua impossibilita tenir previsions de reserves en un futur pròxim i es tem per l'economia del municipi i les comarques adjacents.

 

El baix nivell de l'aigua, que actualment no arriba al 50%, afecta les reserves d'activitats, la possibilitat de practicar esports d'aventura i al turisme de la vall. A més, la sequera dificulta que les embarcacions de motor puguin creuar el congost i que les excursions en caiac puguin tenir lloc durant l'estiu. Com a conseqüència, els altres negocis i empreses turístiques que depenen de les activitats al congost, com restaurants i hostals, també es veuen greument afectats.

 

Possibles alternatives

L'Ajuntament d'Àger conjuntament amb els empresaris de la vall proposen una alternativa perquè es mantinguin els visitants a la Vall d'Àger. Aquesta, té com a punt principal la reobertura i adequació del camí de la Reclua, camí que es feia servir antigament per agricultors i ramaders, i que permet accedir de forma ràpida al Congost de Mont-rebei, a més que destaca per les seves espectaculars vistes. A causa de la baixada del nivell de l'aigua aquest camí s'ha fet visible per als excursionistes, però el seu estat actual no el fa un camí segur per poder gaudir-lo amb condicions. Habilitar aquest camí suposaria disposar d'un camí alternatiu més curt, senzill i circular, que podria aplegar famílies i gent de totes les edats.

 

D'altra banda, l'Ajuntament d'Àger i les empreses del sector insten a la CHE a alliberar aigua del pantà de Canelles per mantenir almenys el 55% de les reserves i minimitzar els danys. Actualment Canelles es troba al 48,5% de la capacitat, amb 329,7 hectòmetres cúbics, i durant l'última setmana ha perdut 13,55 hectòmetres.

 

L'alcaldessa d'Àger, Mireia Burgués, s'ha mostrat preocupada pel veïnat i s'ha compromès a fer tot el que estigui en mans de l'Ajuntament per aconseguir solucions a aquesta situació. "Després d'aquests dos anys d'aturada, a causa de la pandèmia, que han posat en perill el turisme i els negocis de la vall, ara no permetrem que sigui la manca de serveis d'aigua el que condemni el potencial del nostre municipi".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar