L'Ajuntament de Balaguer aprova apujar les ordenances fiscals un 2,4 per cent l'any que ve. L'increment es va aprovar en el ple d'ahir a la nit amb els vots a favor de l'equip de govern i els vots en contra dels grups de l'oposició, CiU, IC-V i el PP.

Per Ràdio Balaguer
795 visites
Storage
L'Ajuntament de Balaguer va aprovar en el ple d'ahir apujar les ordenances fiscals un 2,4 % l'any que ve. L'increment es va aprovar  amb els vots a favor de l'equip de govern i els vots en contra de la resta de grups de l'oposició, CiU, IC-V i el PP, que van criticar la pujada dels impostos i taxes en un moment de crisi com l'actual, en què moltes famílies –van puntualitzar- tenen problemes per arribar a final de mes. Tots els grups van demanar una congelació o fins i tot una rebaixa dels impostos. Per la seva part, l'equip de govern va argumentar que la pujada correspon a l'IPC del mes d'octubre a Catalunya i que és necessària per al correcte funcionament de tots els equipaments i serveis municipals, dels quals l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, va tornar a recordar que els ciutadans paguen una part molt petita si es té en compte el cost total del servei.

D'altra banda, el ple també va donar llum verda a l'aprovació inicial del projecte d'urbanització del Pla de Millora Urbana del sector anomenat PRB, a la zona de l'antiga Inpacsa així com la modificació de les bases d'aplicació de les contribucions especials del carrer La Plana. La modificació és conseqüència de la sentència dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu de Lleida pel recurs interposat per un veí contra l'Ajuntament de Balaguer. La sentència implicarà una redistribució dels costos del carrer.

Finalment, la sessió plenària d'ahir també va aprovar declarar el Museu de la Noguera com a secció del Museu d'Arqueologia de Catalunya. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar