L'alcalde d'Alòs de Balaguer demana més coordinació per fer front a l'incendi de Baldomar. Diu que el foc va arribar a 15 metres de les cases i qualifica la situació de 'terrible' a nivell sentimental i econòmic

Per Ràdio Balaguer
389 visites

Bombers destaquen que treballen

919977E5Bf27E2E486D834D341Cbe48Aalsdebalaguerdemanamscoordinaciperferfrontalincendidebaldomaracn

 L'alcalde d'Alòs de Balaguer (Noguera), Lluís Soldevila, demana més coordinació per fer front a l'incendi de Baldomar, a Artesa de Segre. "Sabem que la nostra zona no és prioritària però hi ha una mica de descoordinació i ho he comentat a la reunió d'aquest matí, no per criticar sinó per millorar", assegura. L'alcalde recorda que els veïns poden ajudar als equips d'emergència i s'ofereixen per fer-ho. Alòs de Balaguer té 5.000 hectàrees, explica Soldevila, que lamenta que el foc va arribar a 15 metres d'algunes cases i que les conseqüències del foc són "terribles" a nivell sentimental i econòmic.

Soldevila recorda que l'incendi es va estendre cap a Alòs de Balaguer a causa del vent i destaca la ràpida d'actuació dels veïns que amb tractors i l'ajuda de les ADF van aconseguir aturar el foc fins que van arribar els Bombers. "Nosaltres -els veïns- podem ajudar als que en saben. Som conscients que hi ha més incendis, però amb els efectius que hi ha aquí, es podria millorar la resposta", opina l'alcalde d'Alòs de Balaguer.

Bombers destaquen que treballen "en grans eixos de confinament"

Preguntat per aquesta "descoordinació" que assenyalava Soldevila, el cap de suport de Bombers, Miquel López, ha destacat que cal entendre que el cos treballa en "grans eixos de confinament, que vol dir que el foc es pot fer gran i saltar d'una pista a una altra sempre dins d'un perímetre concret. Tot i això, ha remarcat que els mitjans que treballen a la zona tenen la directriu d'evitar que les flames entrin al nucli urbà. "Estem fincat recursos perquè no hi hagi danys en persones ni en béns", ha assenyalat.

Un veí de Baldomar: "Tinc 62 anys i ja no tornaré a veure això com era i és una pena". Reclama un pla forestal de Catalunya i buscar un "terme mig" entre la preservació de la fauna i mantenir els boscos

"Tinc 62 anys i no tornaré a veure això com era i és una pena", assenyala Ricardo Monfort, veí del poble de Baldomar, afectat per l'incendi que des de dimecres crema al municipi d'Artesa de Segre (Noguera). Diu que a Baldomar estan una mica més tranquils "perquè el foc ha tirat més cap a dalt, cap a la part d'Alòs de Balaguer i Clua" però "les nits passades han estat molt dures". Així mateix, lamenta que al costat del poble "s'ha cremat una part grandiosa de terreny i ja no tornarà". A la vegada, exigeix al Govern l'elaboració d'un pla forestal de Catalunya. "Des de l'Ajuntament d'Artesa diuen que no els deixen fer actuacions als boscos per la fauna o pel que sigui i cal buscar un terme mig perquè ara no tenim ni boscos ni fauna", afirma.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar