L'alcalde d'Artesa de Segre, Mingo Sabanés, deixarà el càrrec el proper mes de gener. Des del partit, ERC, volen donar pas abans que acabi la legislatura a la futura alcaldable en els propers comicis municipals, Maria Cusola

Per Ràdio Balaguer
527 visites

Entre els projectes pendents i que a Mingo Sabanés li hagués agradat poder culminar abans d'acabar la seva tasca com a alcalde, un càrrec que haurà exercit durant 14 anys i mig, és un casal per a la gent gran

8Eabd5F7Bd1F8Bf7Fc7804Ff29338476Mingosabanes

L'alcalde d'Artesa de Segre, Mingo Sabanés, deixarà el càrrec el proper mes de gener, amb tota probabilitat cap a finals de mes, segons ha explicat ell mateix  a Ràdio Balaguer, on ha dit que la seva renúncia respon a estratègies polítiques del partit, ERC, i al fet de voler deixar pas a generacions més joves i més preparades, que puguin portar un nou impuls a Artesa de Segre.

Des d'ERC volen donar pas abans que acabi la legislatura a la futura alcaldable en els propers comicis municipals,  Maria Cusola, que actualment és la primera tinent d'alcalde i regidora de Cultura, Educació i Mitjans de comunicació.

Mingo Sabanés haurà estat alcalde d'Artesa de Segre durant 14 anys i mig, des que l'any 2007 va guanyar les eleccions. Abans, ja havia estat regidor a l'ajuntament durant 12 anys. En total, doncs, 26 anys com a servidor públic que ell valora de forma molt positiva. En aquest sentit ha recordat que, tot i que la seva entrada a l'alcaldia l'any 2007 va coincidir amb l'esclat de la crisi econòmica d'aquells anys, el PUOSC 2008-2012 va injectar a Artesa prop de 2 milions d'euros, uns diners que entre altres coses, van servir per tirar endavant el Cubbtural, un equipament que compta amb un teatre, un espai per a les entitats, 40 places de pàrquing, l'emissora de ràdio, l'escola de música i la biblioteca.

Entre els projectes realitzats durant tot aquests anys, Sabanés també ha destacat que amb el Plan Zapatero es va poder finançar un centre per entitats a l'antic col·legi d les germanes dominiques, on hi ha Càritas i el tanatori, i també es va posar la gespa al camp de futbol. Així mateix, amb el Pla de Barris s'han adequat i millorat diversos carrers del centre històric. Recentment, també s'ha acabat la teulada del pavelló on hi havia goteres quan plovia i, entre altres projectes, l'alcalde també ha destacat la instal·lació de 1.200 lluminàries de led a tot el municipi, a Artesa i els 21 nuclis agregats.

Tot i això, segons paraules del propi Mingo Sabanés, té una espina clavada i és no haver pogut acabar el casal per a la gent gran. Ho ha explicat també a Ràdio Balaguer visiblement emocionat. "Això ho vaig prometre al seu moment i marxaré de l'ajuntament i no ho hauré pogut complir. A més, molta gent s'ha quedat pel camí i això em dol molt, molt, molt". Són paraules de l'alcalde, que ha recordat que el casal s'ha quedat per acabar per falta de finançament tot i haver rebut una subvenció de 290.000 euros quan hi havia el tripartit a la Generalitat i una de la Diputació de 75.000 euros.

Mingo Sabanés governa actualment en coalició amb Junts per Artesa després que en les últimes eleccions municipals no reedités la majoria absoluta en perdre tres regidors i passar de 8 a 5. Tot i això, gràcies a l'acord amb Junts, que va aconseguir 3 regidors, l'equip de govern d'Artesa continua governant amb majoria absoluta. Segons Sabanés, l'entesa entre tots dos partits és molt bona i no hi ha cap problema en el si del govern.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar