L'Àrea d'Esports de la Paeria de Balaguer posa en marxa una enquesta de participació ciutadana per elaborar un projecte a curt i llarg termini sobre com ha de ser la gestió de l'esport i l'activitat física en general a la ciutat
L'actual situació de pandèmia que s'allarga ha afectat moltes àrees de la vida quotidiana, i d'una forma especial a nivell esportiu.
Per aquest motiu, des de l'Àrea d'Esports de la Paeria de Balaguer, i confiant en una prompta recuperació en tots els àmbits i en una represa de la dinàmica habitual, s'està valorant que aquest procés tindrà una important significació i serà un punt de referència en un canvi global del fer i entendre les coses.
L'esport i l'activitat física han estat un àmbit en poca consideració en els ajuts, amb especials mesures de restricció que ens han deixat en un greuge comparatiu i amb una afectació a tots els nivells: esportiu, econòmic, de gestió o de sostén de les mateixes entitats.
Per aquest motiu des del l'Àrea d'Esports es col promoure, incentivar i reactivar amb les eines i recursos municipals la més ràpida recuperació, que aporti solucions a curt i llarg termini, deixant una ciutat plena d'oportunitats. És per aquest motiu que s'ha cregut necessari recollir la impressió i opinió dels principals agents directes: la població i els esportistes, acció que es farà amb aquesta enquesta participativa.
Associacions, clubs, centres escolars o ens privats ja han estat treballant i aportant en el projecte, amb enquestes de participació i un recull d'opinions i necessitats; però ara es convoca una nova consulta a tota la població, que servirà per a l'elaboració d'un projecte que es pretén finalitzar durant aquest primer quadrimestre del l'any 2021.
Aquest projecte avaluarà l'actual situació, a partir de les impressions recollides entre la població, per disposar així d'uns fonaments i uns criteris que siguin els més semblants a la realitat.
L'enquesta i participació restarà oberta i disponible des del dilluns 22 de març i fins el dilluns 5 d'abril. L'elaboració final del projecte es farà pública a finals del proper mes d'abril.
Per respondre a l'enquesta es podrà accedir a l'apartat d'esports de la web de la Paeria.