L'empresa adjudicatària Aigües del Segarra Garrigues paga entre 200 i 300 euros/hectàrea per l'arrendament de finques situades en zones ZEPA del canal Segarra-Garrigues.
L'empresa adjudicatària Aigües del Segarra Garrigues paga entre 200 i 300 euros/hectàrea per l'arrendament de finques situades en zones d'especial protecció per a les aus (ZEPA) del canal Segarra-Garrigues, segons es desprèn de la resposta de la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, al grup parlamentari de Ciutadans i a la qual ha tingut accés l'ACN.
Segons Serret, el preu amb què es lloguen les finques "el fixa el mercat segons l'oferta i demanda" ja que "és un acord entre l'administració i el propietari", tot i que des d'Unió de Pagesos denuncien que els preus pagats per les terres amb finalitats ambientals "estan per damunt dels preus habituals d'arrendament per a ús agrari de la zona", fet que "distorsiona el mercat".
L'Acord de declaració d'impacte ambiental i concentració parcel·laria del regadiu , ja preveu aquesta mesura, en concret l'adquisició o l'arrendament d'un total de 3.400 hectàrees, com a formula compensatòria de conservació i millora dels hàbitats esteparis.
Els preus que està pagant actualment l'empresa adjudicatària de les obres del canal, ASG, per l'arrendament de finques en zones ZEPA del Segarra Garrigues oscil·len entre els 200 i 300 euros/hectàrea, en funció de la zona.