L'empresa familiar Torrons i Mel Alemany, d'Os de Balaguer, presenta una sèrie limitada de torró amb caixes d'art il·lustrades per artistes del Montsec
L'empresa familiar Torrons i Mel Alemany, d'Os de Balaguer (Noguera), ha presentat recentment al Centre d'Observació de l'Univers (COU) d'Àger una sèrie limitada de torró amb caixes d'art il·lustrades per artistes del Montsec. Amb aquesta acció, Alemany vol fer una aposta per promocionar la marca Montsec i el seu cel, considerat el millor de Catalunya i un dels millors del món per a l'observació de les estrelles. A més a més, el cel d'aquesta zona està certificat com a Reserva Destinació Turística Starlight amb l'aval de la UNESCO i l'Organització Mundial del Turisme (OMT). El gerent de l'empresa, Ferran Alemany, ha destacat que aquesta edició limitada a 2.000 unitats recull els conceptes ''d'art, cultura, i humanitat'' per les seves característiques vinculades amb el territori.
Cada caixa inclou cinc barretes de torró i una làmina amb l'obra original numerada i signada pels autors. Víctor Pedra i Josep Talamonte són artistes que creen i resideixen als nuclis d'Alberola i Os de Balaguer, i s'han inspirat en l'univers del Montsec per il•lustrar les caixes d'aquesta sèrie limitada d'art i torró de col•lecció.
La caixa s'ha acabat de confeccionar a la fundació Ilersis Shalom i es tracta del primer producte que llança la marca Alemany dins del seu projecte 'L'Univers Alemany. Art, cultura, humanitat' que aposta per l'arrelament al territori, l'impuls a la creativitat artística dels que hi habiten i la humanització dels processos de producció.
Ferran Alemany ha explicat que aquests tres conceptes són els ''pilars de l'empresa'', sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec. En aquest sentit, ho ha exemplificat assenyalant que tot el producte que fan servir és de proximitat i mai es plantejarien comprar les ametlles o la mel a fora. Així mateix, ha remarcat l'aposta pel treball ''humà'' amb una plantilla de 25 persones a les que s'hi ha de sumar una cinquantena més que de forma paral·lela col·laboren amb la confecció de les caixes o la col·locació de les etiquetes als productes. D'altra banda i pel que fa a la propera campanya de Nadal, Ferran Alemany ha assenyalat que la preveuen amb ''optimisme'' i tot i que el seu obrador és petit i sense ambició de creixement, sí que han començat a vendre producte a nivell internacional