L'equip de govern d'ERC a la Paeria de Balaguer treballa per poder portar a aprovació el pressupost de 2022 en el ple d'aquest mes de maig. Si no és possible, no es descarta un ple extraordinari el mes de juny
L'equip de govern d'ERC a la Paeria de Balaguer treballa per poder portar a aprovació el pressupost de 2022 en el ple d'aquest mes de maig. Així ho ha avançat aquest dijous en el programa Actualitat Plural de Ràdio Balaguer el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal. Tot i això, Vidal ha reconegut que el termini "és una mica just" i que si no és possible faran, amb tota probabilitat, un ple extraordinari el mes de juny. El paer en cap també ha apuntat que no és un problema de majories el fet que fins ara no s'hagi portat el pressupost a aprovació sinó que ha recordat que des del mes de juliol de l'any passat fins fa poc més d'un mes la Paeria no ha comptat amb la persona titular d'intervenció, cosa que ha dificultat poder fer la feina al ritme adequat.
D'altra banda, el paer en cap diu que no dilaten la qüestió de les assignacions econòmiques dels grups municipals i assenyala que "és una percepció interessada des d'un punt de vista polític del grup de Junts". Ahir el grup de Junts per Balaguer va demanar a l'equip de govern que resolgui de forma imminent aquesta qüestió, ja que temen que, si es continua dilatant, no es pugui reclamar el retorn dels diners als grups que no hagin justificat, com marca la llei, les seves despeses.
Vidal ha recordat que actualment hi ha dos informes d'intervenció al respecte d'aquest tema que "són una mica contradictoris" i també ha negat que la llei marqui, tal com van dir des de Junts, que les despeses dels grups s'hagin de justificar amb factura i transferència bancària i que les bases d'execució del pressupost diguin amb què es poden gastar els diners.
En relació a la petició dels veïns i comerciants del centre històric perquè hi hagi més llum, en especial al carrer d'Avall, el paer en cap ha dit que el problema és de dia perquè de nit ja es va millorar la il·luminació. Segons Vidal, els dies de més preocupació són els dies foscos, és a dir, els dies que està núvol o quan hi ha la boira a l'hivern, per exemple. Per aquest motiu, "estem estudiant instal·lar un sistema de diverses cèl·lules fotoelèctriques que puguin corregir això amb modificadors d'intensitat tot i que l'efecte túnel no l'evitarem, cosa que passa a totes les porxades del món", ha dit Vidal, que també ha recordat que aquesta és la zona amb més hores de llum de la ciutat.