Les furgonetes sense etiqueta mediambiental no podran circular per la ZBE a partir de l'1 d'abril. D'altra banda el Gremi de Transports de Catalunya critica les restriccions a la circulació de camions per Setmana Santa
Les furgonetes sense etiqueta mediambiental tindran prohibida la circulació per la Zona de Baixes Emissions a partir del dia 1 d'abril un cop finalitzada la moratòria. Tot i així, segons informa l'AMB, els propietaris que puguin demostrar que han comprat un vehicle nou abans d'aquesta data però que encara no els ha arribat podran seguir circulant temporalment per les rondes sense ser sancionats. L'organisme metropolità puntualitza que el nou vehicle ha de complir la normativa, és a dir, que li correspongui un distintiu mediambiental. El procediment d'acreditació d'aquests casos concrets s'efectuarà a través del mateix Registre metropolità (zbe.barcelona).
Aquesta mesura es va decretar en la darrera comissió tècnica prevista en el Reglament del Registre metropolità de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats a les zones de baixes emissions de la ZBE Rondes BCN, que va tenir lloc aquest dilluns amb representació de l'AMB i els cinc municipis metropolitans. L'AMB ha detectat alguns casos d'endarreriment en l'entrega dels nous vehicles.
D'altra banda el Gremi de Transports i Logística de Catalunya ha criticat aquest dimarts que el Servei Català de Trànsit (SCT) mantingui les restriccions a la circulació de camions els dies festius de Setmana Santa tot i el confinament perimetral autonòmic i el conseqüent descens de la mobilitat. Els transportistes, a més, no entenen que la DGT hagi aixecat les restriccions i que el SCT les mantingui malgrat els nous condicionants. El president del gremi, Antonio Martínez, assegura que aquesta disparitat de criteris està generant "confusió" entre el sector i reclama al SCT que permeti la circulació de camions per fer costat a un sector que durant la pandèmia s'ha demostrat "essencial".
El president del gremi deixa clar que en un context normal entendrien perfectament les restriccions per evitar el col·lapse a les carreteres davant l'augment de la mobilitat, però en l'actual context reclama el mateix tracte que els transportistes de la resta de comunitats i que se'ls deixi treballar.