L'IEI acull un nou seminari de treball del projecte El Patrimoni, eina educativa al servei del desenvolupament territorial'
Impulsada per la Secció de Sociologia i Educació de l'IEI i té com a objectiu potenciar la transformació de les pràctiques educatives de les entitats participants perquè s'alineen amb l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible
L'Aula Magna de la Diputació de Lleida ha acollit aquest dissabte un nou seminari de treball emmarcat en el projecte 'El Patrimoni, eina educativa al servei del desenvolupament territorial'.
La jornada proposava, d'una banda, un treball col·lectiu al voltant de la graella d'objectius d'aprenentatge dinamitzat per Laura Lladós, i de l'altra un treball col·lectiu per aportar propostes de millora. Finalment s'ha dut a terme l'avaluació, amb la creació d'una rúbrica col·lectiva aplicable a tots els projectes.
Cal recordar que el projecte 'El Patrimoni, eina educativa al servei del desenvolupament territorial. La dimensió educativa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en relació amb el patrimoni' ja es troba en la seva segona fase. Està impulsat per la Secció de Sociologia i Educació de l'Institut d'Estudis Ilerdencs i té com a objectiu potenciar la transformació de les pràctiques educatives de les entitats participants, de manera que s'alineen amb l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.
El projecte es desenvolupa des del 2019. Durant la primera fase, es van portar a terme diferents seminaris de treball i es va organitzar una conferència. Els resultats del treball desenvolupat en aquesta fase es van presentar al FES, el Festival d'Educació per la Sostenibilitat, organitzat pel Museu de la Vida Rural.
La segona fase del projecte ha ofert nous seminaris de treball amb l'objectiu de passar del coneixement teòric dels ODS a l'aplicació pràctica, aprofundint en els objectius d'aprenentatge específics dels ODS i com aquests es poden incorporar a les pràctiques educatives. Està previst una jornada oberta al públic i crear una publicació que reculli tota l'experiència del projecte.