L'IPC anual a les comarques de Ponent i l'Alt Pirineu i Aran puja 9 dècimes al setembre i se situa en el 4,7%. L'habitatge, el transport, l'alimentació i l'oci i la cultura, dels grups que pugen més els preus

Per Ràdio Balaguer
389 visites

L'IPC anual puja sis dècimes al setembre i se situa en el 3,7%, la variació més alta des de l'octubre del 2012. Al conjunt de l'Estat s'ha enfilat set dècimes, fins al 4%, per l'augment del preu de l'electricitat

4C023Af1Aeba9D1Bab64B34096123838Ipcrepostargasoilbenzinadieselipc

L'IPC anual a les comarques de Ponent i l'Alt Pirineu i Aran del mes de setembre ha pujat 9 dècimes en relació a l'agost, passant del 3'8% al 4,7%, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Els grups de productes que més pugen els preus anualment són l'habitatge, que passa del 13,8% al 17,3%; el transport, que passa del 8,5% al 9,7%, els aliments i begudes no alcohòliques que passa de l'1,8% al 2%; i l'oci la cultura, que puja del -0,7% a l'1%.

D'altra banda, l'ensenyament es manté estable amb un índex del -3,6%; els restaurants i hotels baixen de l'1,5% a l'1,3% i els vestits i el calçat també es mantenen amb un 1,1%.

Al conjunt de Catalunya, l'IPC anual ha pujat 6 dècimes al setembre i s'ha situat en el 3,7%, la variació més alta des de l'octubre de 2012.

Es tracta de la variació més alta des de l'octubre del 2012. L'increment s'explica pel constant augment del preu de l'habitatge, l'aigua, l'electricitat, gas i altres combustibles, que el mes passat va ser del 12,4%, tot i que també es va registrar en altres àmbits, com el transport ( 10%). Pel que fa la variació mensual, va passar del 0,4% a l'agost al 0,7% al setembre. Al conjunt de l'Estat, la variació anual de l'IPC al setembre va ser del 4%, set dècimes més que la registrada a l'agost, també com a conseqüència del preu de l'electricitat i el transport.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar