Lleida registra les pluges més copioses dels últims set mesos. Protecció Civil de la Generalitat recomana extremar la prudència fins que passi el front de pluges.

Per Ràdio Balaguer
1027 visites
69C73577C745A31A37Cc978C285295C6Pluja

Lleida registra les pluges més copioses dels últims set mesosProtecció Civil de la Generalitat manté l'Alerta del Pla Especial d'Emergències per Inundacions INUNCAT en alerta. 

Segons dades del Servei Meteorològic de Catalunya SMC, les estacions meteorològiques on s'ha registrat superació del llindar d'intensitat de pluja durant tot l'episodi fins aquest matí (20l/m2 en 30 minuts) han estat diverses. A la Noguera, per exemple, aquest llindar s'ha superat a Baldomar, on s'han registrat 25,6 litres per metre quadrat.  

D'altra banda, el telèfon d'emergències 112 de Catalunya ha atès fins a les 8.30 hores d'aquest matí 616 trucades relacionades amb les fortes pluges, la majoria per caiguda de branques i arbres, inundacions, obstacles a la calçada i risc estructural. 

Protecció Civil recorda que si se circula amb pluja cal, entre altres coses, extremar la prudència, reduir la velocitat i augmentar la distància de seguretat; frenar amb suavitat i antelació per no bloquejar les rodes; cal estacionar també en un lloc segur i mantenir encesos els llums en cas de pluja torrencial.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar