L'oficina del Síndic serà demà a Balaguer. Membres de l'equip del Síndic atendran, en horari de matí, al Xalet Montiu, totes les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes.
Demà serà a Balaguer l'oficina del Síndic. Membres de l'equip del Síndic atendran, en horari de matí, al Xalet Montiu, totes les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes contra les administracions i les empreses que presten serveis d'interès general (llum, aigua, gas, etc.).
Per demanar visita, prèviament cal concertar l'entrevista trucant al telèfon 900 124 124 o enviant un missatge a l'adreça electrònica sindic@sindic.cat
L'oficina del Síndic fa visites regulars a totes les comarques del país per poder atendre in situ queixes i consultes, i per conèixer les opinions de les entitats i les associacions de cada lloc.
A partir de les queixes rebudes o per iniciativa pròpia, el Síndic emprèn les actuacions i les investigacions oportunes per detectar possibles lesions de drets i trobar-hi sortida. Les que fa per iniciativa pròpia reben el nom d'actuacions d'ofici.
Part de la feina del Síndic consisteix a demanar la informació necessària a les administracions o empreses implicades en els conflictes que motiven les actuacions. D'aquesta manera es pot formar el seu propi criteri, imparcial i objectiu, sobre cada situació.
En les seves resolucions, el Síndic fa les recomanacions i els advertiments que considera oportuns a les administracions per corregir una situació irregular. També pot recomanar la introducció de canvis o modificacions legals en aquelles normes en què observi una vulneració dels drets de les persones.
Cada any el Síndic informa el Ple del Parlament sobre les actuacions que ha dut a terme. També presenta informes extraordinaris sobre alguna matèria específica que considera important o urgent.