L'Omicròn ha frenat la campanya de Nadal d'enguany al comerç. PIMEComerç ha fet una consulta entre els seus socis i el 46,62% dels consultats ha experimentat una disminució de vendes respecte al Nadal de l'any anterior
PIMEComerç ha fet una consulta a tots els seus socis (gremis i associacions de comerç) preguntant sobre la campanya de Nadal i la de rebaixes i n'ha obtingut com a primer element a destacar que un 46,62% dels consultats ha experimentat una disminució de vendes durant la campanya de Nadal respecte a l'any anterio
Aquesta dada aniria lligada amb el fet que un 75,83% dels consultats no ha fet rebaixes durant aquest mes de gener, una dada que ha augmentat en relació amb el Nadal anterior (67,12%) i que denota que el comerç no s'ha pogut permetre rebaixar els seus productes a causa de la disminució de les vendes provocada per la sisena onada, per l'augment del cost dels productes, dels materials, i
En aquesta línia, la consulta també ha posat en relleu que el 77,62% dels consultats no ha hagut d'incrementar la seva plantilla durant aquesta campanya de Nadal, ja que amb la disminució de facturació i de vendes no ha calgut augmentar el personal, o bé el negoci no s'ha pogut permetre contractar a més persones.
Així mateix, una altra dada destacable de la consulta és que per un 50% dels consultats en els pròxims 6 mesos la situació del seu negoci seguirà igual que ara, una dada que ha augmentat respecte a l'any anterior (37,81%), i un 21,07% creu que millorarà i augmentarà el seu volum de negoci.
Finalment, i com a resum, es podria dir que actualment sense mesures restrictives, amb la disminució de contagis per la variant Òmicron, i amb un horitzó relativament més previsible, la situació del sector tendirà a estabilitzar-se, a mesura que el turisme i la confiança dels consumidors vagi creixent de nou.