L'opció dels tres carrils sembla que podria estar guanyant pes per a la futura autovia entre Lleida i Balaguer, segons ha avançat aquest divendres el diari La Manyana
El paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, ha dit que no acceptaran aquesta opció i l'ha titllat d' error garrafal
L'opció dels tres carrils sembla que podria estar guanyant pes per a la futura autovia entre Lleida i Balaguer i de la que només hi ha fets els 6,4 quilòmetres de la variant de Vilanova de la Barca.
Així ho ha avançat aquest divendres el diari La Manyana que tot i que diu que el conseller de Territori no s'ha manifestat al respecte sí que parla de fonts de la conselleria que han apuntat que la preferència és fer una autovia de tres carrils (dos en un costat i un en l'altre) per temes de seguretat. Aquesta opció es va implementar fa anys en el tram de la C-13 entre Alcoletge i la rotonda que dona accés al polígon industrial del Segre.
Segons el rotatiu, però, les mateixes fonts, han assenyalat que encara s'està estudiant quina pot ser la millor alternativa i han afegit que s'estan "refent estudis" i "mirant totes les dades" arran de les demandes dels alcaldes de Balaguer, Térmens i Vallfogona, els quals consideren que una autovia de tres carrils seria un "nyap".
El paer en cap de la capital de la Noguera, Jordi Ignasi Vidal, en declaracions a Ràdio Balaguer, ha dit que no acceptaran l'opció dels tres carrils que ha titllat d' "error garrafal" al mateix temps que ha apuntat que "si s'han de de donar arguments que siguin sensats" en relació al fet que des de la conselleria algunes fonts han apuntat que l'opció dels tres carrils seria més segura que la de quatre. Segons Vidal, "des de quan un 2 1 és més segur que un 2 2. No té sentit".
Per la seva banda, des del PSC de Balaguer continuen reclamant una declaració institucional o un pronunciament del territori al respecte de l'autovia. Segons la paera, Lorena González, "no s'està fent la força necessària perquè des de la conselleria descartin definitivament aquesta reducció de carrils. Si el territori no vol els tres carrils aquest tema ja s'hauria d'haver tancat".
González també ha dit que l'argument del Departament de Territori en relació a que la preferència és fer una autovia de tres carrils per temes de seguretat, "no té cap sentit. Només cal recordar que l'Eix transversal es va desdoblar, precisament per qüestions de seguretat, ja que amb tres carrils hi havia una accidentalitat molt gran" .
També aquesta setmana des del grup de Treballem per Balaguer a la Paeria han expressat el seu temor a que aquesta reducció de carrils acabi sent una realitat i han reclamant també que hi hagi un pronunciament del territori i fer pressió perquè es faci l'autovia Lleida-Balaguer.