L'opció dels tres carrils sembla que podria estar guanyant pes per a la futura autovia entre Lleida i Balaguer, segons ha avançat aquest divendres el diari La Manyana

Per Ràdio Balaguer
567 visites

El paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, ha dit que no acceptaran aquesta opció i l'ha titllat d' “error garrafal”

E35D77194Be7110Edda09Afb09B99Cc0Autoviabalaguerlleida

L'opció   dels   tres   carrils   sembla que podria estar   guanyant  pes  per  a  la  futura  autovia  entre  Lleida  i  Balaguer i de la que només hi ha fets els  6,4  quilòmetres  de  la  variant  de Vilanova de la Barca.

Així ho ha avançat aquest divendres el diari La Manyana que tot i que diu que el conseller  de  Territori  no  s'ha  manifestat  al  respecte sí que parla de fonts  de  la  conselleria  que han apuntat que la  preferència  és  fer  una  autovia  de  tres  carrils  (dos  en  un  costat  i  un  en  l'altre)  per  temes  de  seguretat. Aquesta  opció  es  va  implementar  fa  anys  en  el  tram  de  la  C-13  entre  Alcoletge  i  la  rotonda  que  dona  accés  al  polígon  industrial  del Segre.

Segons el rotatiu, però, les  mateixes  fonts,  han assenyalat que  encara  s'està  estudiant quina pot ser la millor alternativa i han afegit que s'estan "refent estudis" i "mirant totes les dades"  arran  de les  demandes  dels  alcaldes  de  Balaguer,  Térmens  i  Vallfogona, els quals consideren que  una  autovia  de  tres  carrils  seria un "nyap".

El paer en cap de la capital de la Noguera, Jordi Ignasi Vidal, en declaracions a Ràdio Balaguer, ha dit que no acceptaran l'opció dels tres carrils que ha titllat d' "error garrafal" al mateix temps que ha apuntat que "si s'han de de donar arguments que siguin sensats" en relació al fet que des de la conselleria algunes fonts han apuntat que l'opció dels tres carrils seria més segura que la de quatre. Segons Vidal, "des de quan un 2 1 és més segur que un 2 2. No té sentit".

Per la seva banda, des del PSC de Balaguer continuen reclamant una declaració institucional o un pronunciament del territori al respecte de l'autovia. Segons la paera, Lorena González, "no s'està fent la força necessària perquè des de la conselleria descartin definitivament aquesta reducció de carrils. Si el territori no vol els tres carrils aquest tema ja s'hauria d'haver tancat".

González també ha dit que l'argument del Departament de Territori en relació a que la  preferència  és  fer  una  autovia  de  tres  carrils  per  temes  de  seguretat, "no té cap sentit. Només cal recordar que l'Eix transversal es va desdoblar, precisament per qüestions de seguretat, ja que amb tres carrils hi havia una accidentalitat molt gran" .

També aquesta setmana des del grup de Treballem per Balaguer a la Paeria han expressat el seu temor a que aquesta reducció de carrils acabi sent una realitat i han reclamant també que hi hagi un pronunciament del territori i fer pressió perquè es faci l'autovia Lleida-Balaguer.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar