L'organització del Forma. Espais d'art contemporani, que se celebrarà a l'octubre, ja ha fet la selecció de projectes que participaran en aquesta primera edició. S'han rebut un total de 48 propostes nacionals i internacionals
El passat dia 19 de juliol va finalitzar el termini per presentar propostes artístiques per formar part de la primera edició del Forma. Espais d'art contemporani, que tindrà lloc a Balaguer de l'1 al 22 d'octubre. La convocatòria ha rebut un total de 48 projectes, d'artistes nacionals i internacionals, dels quals se n'han seleccionat 10.
D'altra banda, també s'ha escollit una acció o performance, que es durà a terme durant el transcurs de l'esdeveniment. Amb aquesta convocatòria es pretén que la ciutat esdevingui un museu temporal, en el qual la ciutadania pugui repensar i redescobrir tant l'espai públic com els espais patrimonials.
Es pretén també que a través de l'art es generi debat, crítica i reflexió sobre com són les ciutats en les quals vivim, com ens hi relacionem i ocupem l'espai públic, i quin vincle establim amb els espais patrimonials.
Per tant, durant el mes d'octubre els carrers, les places i els espais patrimonials de la ciutat de Balaguer esdevindran espais d'art, de pensament, de descoberta i de crítica. Juntament amb els projectes artístics que s'han seleccionat, s'està elaborant una programació d'activitats paral·leles, entre les quals hi haurà xerrades i taules rodones amb actors del sector que convidin a reflexionar sobre les diferents temàtiques que deriven del plantejament general del Forma 2021.