Més de 1.500 ciclistes de totes les edats, a més de molts acompanyants i persones, van donar ahir suport a la marxa reivindicativa en record als dos joves de Balaguer que van morir atropellats a la carretera C-13 el pasta dia 12.
Més de 1.500 ciclistes de totes les edats, a més de molts acompanyants i persones, van donar ahir diumenge suport a la marxa reivindicativa en record als dos joves de Balaguer que van morir atropellats a la carretera C-13 el pasta dia 12.
La marxa, que va sortir al voltant de les 11 del matí del pavelló d'Inpacsa, va consistir en un recorregut pels carrers de la ciutat i per la carretera C-13, fins arribar al lloc del tràgic accident, on es va guardar un emotiu minut de silenci en memòria dels dos companys ciclistes que van perdre la vida.
La concentració final, amb la lectura d'un manifest per part d'en Robert Pedrosa, germà d'una de els víctimes, es va fer a la Plaça Mercadal de Balaguer. Pedrosa va demanar més respecte pels ciclistes per part dels altres usuaris de carrers i carreteres per no repetir tragèdies que destrossen famílies.
Àudio
Per la seva banda, el delegat de la Federació Catalana de Ciclisme a Lleida, Jordi Puche, que també va participar en la marxa d'ahir, va lamentar que hagin de passar aquest tipus de desgràcies per conscienciar la societat.
Àudio
Els participants en la marxa també van demanar que els conductors de vehicles redueixin la velocitat en les obres d'avançament a ciclistes; que es respecti la distància de metre i mig lateral entre la bicicleta i el vehicle motoritzat i van recordar també que els ciclistes poden circular de dos en dos en paral·lel si les condicions de la carretera ho permeten.
La marxa reivindicativa, sota el lema, "Nosaltres també hi Circulem" estava organitzada pel Club Radical Esport, el Club Esportiu Pedala.Cat i el Club Ciclista Balaguer, que han agraït el suport de tots els participants, ciclistes i acompanyants així com el de la regidoria d'Esports de l'Ajuntament de Balaguer, del cos dels Mossos d'Esquadra i de la resta d'institucions i organitzacions.
Els organitzadors confien també que la mobilització d'ahir hagi contribuït a difondre un missatge de prudència, seguretat i respecte vers els ciclistes que circulen cada dia per la carretera. A la demarcació de Lleida han augmentat un 20 % els accidents amb bicicletes implicades aquest últim any.
Els companys que van quedar ferits en el mateix accident del passat dia 12, un ja va ser donat d'alta i l'altre ja ha sortit de la UCI i ha estat traslladat a planta, a l'hospital Arnau de Vilanova de Lleida.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=2812