Monika Czalej i Xavier Monge ofereixen aquest diumenge un concert internacional de Nadal a Balaguer. Interpretaran nadales de tot el món en 16 idiomes a l'església de Sant Domènec a les 8 del vespre.
El marit i mànager de la Monika, Basili Pujol, ha explicat avui a Ràdio Balaguer, com neix aquest concert, que compta amb la col·laboració de l'Impic i de la Parròquia de la ciutat.
Àudio
Monika Czalej estarà acompanyada en aquest concert de Xavier Monge al piano. Ens ho ha comentat el mateix Basili Pujol, que també ens ha parlat de les nadales que es podran escoltar i en quines llengües s'interpretaran.
Àudio
Monika Czalej és una de les millors cantants d'òpera i música clàssica del panorama actual, que des de fa una mica més d'un any viu a Balaguer. Destaca pel color únic de la seva veu i per una potència de veu desconeguda fins ara al nostre país.
Durant el 2010 està realitzant una exitosa gira per tota Catalunya divulgant les cançons per a veu i piano de Chopin. La gira inclou més de 20 concerts, entre ells al Claustre del Monestir de Pedralbes, el X Festival de la Vila de Rialp i el Concert de Celebració de l'Any Chopin a l'Auditori Enric Granados de Lleida.
Cal destacar també que acaba de sortir publicat a Catalunya i la resta de l'estat un CD amb 19 cançons de Chopin interpretades per Monika Czalej.
Xavier Monge dirigeix el seu trio amb Ignasi Gonzàlez i Esteve Pi , trio, amb el que foren seleccionats per participar en els "Circuits de Música Injuve 2000", en els que s'hi incloïen concerts per tot l'Estat, així com la seva participació en el concert inaugural del cicle, al Círculo de Bellas Artes de Madrid i al festival de jazz d'Eivissa.
L'any 2003 i 2004 realitzà una gira amb el grup Dexterity i el saxo tenor Grant Stewart. A finals de l'any 2004 amb el Xavier Monge Grup en realitzà una altra on hi participà el trompetista nord-americà Joe Magnarelli.
L'any 2006 va musicar una selecció de poemes d'en Màrius Torres que enregistrà a l'Auditori Enric Granados de Lleida.
L'entrada per assistir a aquest concert, d'una gran qualitat i nivell i la presentació del qual anirà a càrrec de Miquel Trilla, té un preu de 10 euros i de 5 euros per als alumnes de l'Escola de Música així com per les persones menors de 16 anys.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=2183