Mont-rebei estrena el sistema de reserva prèvia online per disposar d'aparcament al terme de Sant Esteve de la Sarga.

Per Ràdio Balaguer
598 visites
E32Ee409B09Ce09C7Aac6195E881D2E8Congost

La Fundació Catalunya La Pedrera ha estrenat el nou sistema de reserva prèvia online per disposar d'una plaça d'aparcament al terme de Sant Esteve de la Sarga per accedir al congost de Mont-rebei. Aquesta mesura preveu minimitzar la massificació que es produeix en dies puntuals al congost, especialment en aquest accés del Jussà, el més freqüentat pels visitants.

El director de Territori i Medi Ambient de la Fundació, Miquel Rafa, va valorar molt positivament el servei que es va estrenar el passat dia 1 d'abril, quinze dies abans de Setmana Santa. De moment ja hi ha 280 reserves a partir de dijous, divendres i dissabte, que són els dies en què s'espera més afluència.

El pàrquing de la Masieta, a Sant Esteve, té una capacitat per a 150 vehicles diaris, és de pagament i prohibeix l'entrada a les autocaravanes de més de 2,30 metres d'alt i les pernoctacions en aquest espai. Rafa va explicar que la limitació de les autocaravanes es fa per garantir les places que s'han sol·licitat a través del web

D'altra banda, demà dimarts s'instal·larà el plafó lluminós que informarà a temps real de l'estat d'ocupació del pàrquing.

L'oferta d'allotjament per a aquests dies serà d'unes 50.000 unitats entre hotels, càmpings, cases rurals, albergs i refugis i un nombre indeterminat de segones residències i apartaments privats ocupats.

Per aquestes dates també es preveu que la major part de les segones residències del conjunt de la demarcació, però principalment les del Pirineu, tinguin un nivell d'ocupació alt, cosa que influirà igualment en el consum, en l'increment de la despesa i en la contractació de serveis de turisme actiu, esquí i activitats diverses en el conjunt del territori.

Segons el Patronat de Turisme de la Diputació fins dilluns vinent, 17 d'abril, uns 80.000 turistes visitaran les comarques lleidatanes i es faran unes 200.000 pernoctacions en les diferents modalitats d'establiments d'allotjament turístic.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar