Nou de cada deu incendis registrats en comarques de Ponent són causats per negligències, com ara cremes agrícoles prohibides o el llançament de burilles. L'any passat, el 40,9% dels focs forestals que es van registrar van ser per aquest motiu.
Les negligències, com cremes agrícoles prohibides o el llançament de burilles, van causar, segons publica el diari Segre, el 40,9% dels focs forestals que es van registrar l'any passat a Ponent, i que van calcinar 918 ha, l'extensió més gran des del 2009, quan van ser 6.728 hectàrees, segons les dades dels Rurals, que es van donar a conèixer aquest dilluns a la presentació d'Interior i Agricultura de la campanya forestal d'estiu.
El 15,9% dels focs van ser intencionats (piròmans), i només el 4,5% es van iniciar per causes naturals. La resta de causes humanes van ser accidentals. L'incendi de més envergadura va ser el de Rocallaura (679 ha), que es va originar per una negligència quan un nen va tirar uns petards per la revetlla de Sant Joan i que va revifar el 19 de juliol perquè el foc va quedar latent en unes soques enterrades.
La negligència, més concretament el llançament d'una burilla, també seria darrere el foc que diumenge va calcinar 14,5 ha a Foradada. En canvi, el de la Sentiu de Sió de dijous, que va arrasar 9 ha, va ser intencionat i busquen l'autor. "Va començar en 2 focus simultanis i no hi havia treballs agrícoles a la zona", va explicar aquest dilluns el cap dels Agents Rurals a Lleida, Llorenç Ricou. Quant a la campanya forestal, la dotació de personal a Lleida és de 986 efectius, dels quals 592 són bombers voluntaris.
El director de Bombers, Juli Gendrau, va dir que "les altes temperatures han afavorit els focs dels últims dies". S'han calcinat 170 ha. També es va reiterar la necessitat que els agricultors facin franges d'autoprotecció d'uns tres metres un cop hagin segat perquè facin de tallafoc.