Onze importadors polonesos participaran a Lleida en una missió comercial inversa amb empreses del sector gourmet. La trobada s'emmarca dins la Busines's Secret Week que organitza de l'11 al 14 de juny la Cambra de Comerç lleidatana.
Un total d'onze empreses importadores de Polònia participaran els dies 12 i 13 de juny a Lleida en una missió comercial inversa en la qual tindran l'oportunitat d'establir relacions comercials amb les 24 empreses de producte gourmet de Lleida, Girona i Perpinyà que també hi prendran part. La iniciativa és una de les activitats programades dins la Business' Secret Week, una iniciativa que organitza la Cambra de Comerç de Lleida entre l'11 i el 14 de juny amb l'objectiu de fomentar el desenvolupament de les empreses, mitjançant activitats de coneixement i d'internacionalització. La Business' Secret Week s'emmarca del projecte el programa europeu Interreg V-Poctefa del CCI Pirineus Med, que compta amb la participació de les cambres de comerç de Lleida, Andorra, Girona i Perpinyà.
Els actes de la Business' Secret Week s'iniciaran el dilluns 11 de juny a la Llotja de Lleida amb el workshop 'Les 6 claus de l'èxit', que serà un espai de reflexió i trobada empresarial, amb especialistes d'alt nivell que oferiran a les empreses del territori transfronterer una visió pràctica dels conceptes a aplicar en els àmbits de la digitalització, innovació, model de negoci, gestió del talent, comercialització i internacionalització, per tal d'esdevenir o consolidar-se com una companyia capdavantera, segons ha explicat Esther Garcia, tècnica de la cambra lleidatana.
Així, els experts i representants de sis grans empreses compartiran els secrets i les claus per arribar a l'èxit empresarial, a partir de la seva experiència. És el cas de Jaume Gurt, director executiu i CEO d'Infojobs (2010-2015); d'Isidre Amat, director de vendes d'El Tenedor (TripAdvisor); David Tomás, manager general de Cyberclick i autor de 'La empresa más feliz del mundo'; Amélie Lacombe, cap del departament d'exportació de Cacaolat; Ivan Pascual, mestre artesà, guanyador de l'Spanish Chocolate Masters 2017 i CEO de Cal Gumer, i de Julià Piñeyro, directora minorista a Iberia de Tous.
Missió comercial inversa amb Polònia
Els dies 12 i 13 de juny tindrà lloc també dins la Business' Secret Week una missió comercial inversa amb la participació de representats d'empreses de producte gourmet de Lleida (15), Girona (7) i Perpinyà (2) i importadors de Polònia (11). Durant el matí dels dos dies tindran lloc reunions a la Llotja de Lleida entre ambdues parts, mentre a la tarda els importadors polonesos tindran l'oportunitat de visitar les empreses exportadores participants, dels sectors de l'oli, conserves, embotits, formatges, espècies i productes ecològics. La missió es completarà el dijous 14 amb un 'famtrip', un viatge de familiarització a Andorra amb l'objectiu que els representants de les empreses importadores poloneses puguin conèixer la cultura, la gastronomia i el paisatge del país pirinenc.
El responsable d'Internacional de la Cambra de Comerç de Lleida, Jordi Quejido, ha manifestat que l'objectiu de la missió comercial és fomentar els acords comercials entre les empreses del sector gourmet i els importadors polonesos. La Cambra de Comerç de Lleida veu en el mercat polonès una "bona oportunitat" tenint en compte que Polònia està dins la UE i té uns 40 milions d'habitants, el poder adquisitiu dels quals va a l'alça i els seus hàbits de consum estan canviant cap a un model més occidental.
La Buniness' Secret Week s'organitza en el marc del projecte europeu Interreg V-Poctefa de l'agrupació CCI Pirineus Med (creada per les cambres de comerç de Lleida, Girona, Andorra i Perpinyà), que té per objectiu impulsar la cooperació econòmica i els fluxos comercials en l'espai transfronterer, desenvolupant eines, nous models empresarials, mètodes i iniciatives comunes que permetin les aliances estratègiques en l'àmbit internacional dels actors d'aquests territoris.
La Cambra de Comerç de Lleida aposta per donar continuïtat en pròximes edicions a la Business' Secret Week, mantenint i consolidant aquesta marca.