Penelles es comença a «vestir» de grafitis artístics en el marc de la segona edició del Festival Gar Gar, que pretén barrejar la cultura i art moderns en un entorn rural.

Per Ràdio Balaguer
618 visites
70879D5E31854E0E1B7B1Af997876Adapenellesgraf

Els primers artistes ja han començat a arribar aquesta setmana a Penelles (Noguera) per pintar una trentena de murals de grans dimensions a les façanes i parets de diversos edificis públics i privats d'aquest petit municipi. Així ho publica l'ACN, que diu que ho fan en el marc de la segona edició del Festival Gar Gar, que pretén portar l'art i la cultura modernes en un entorn rural per tal de donar un altre caire a espais ''que no són gaire bonics'' visualment, tal com explica l'alcalde del municipi, Eloi Bergós. 

En aquest sentit, la segona edició vol donar ''continuïtat'' als 25 murals que es van fer l'any passat i traçar un circuït final que puguin realitzar els visitants d'aquesta galeria contemporània situada a l'aire lliure on les façanes i les parets exerceixen de tela per als artistes. Segons Bergós, el poble es comença a conèixer per aquests murals i en el darrer any s'ha registrat un ''degoteig'' constant de turistes que han vingut expressament per veure'ls. 

L'arrencada oficial de la segona edició del Gar Gar Festival tindrà lloc el 2 de maig que és quan arribarà la totalitat d'artistes que han de pintar els 30 murals en diferents llocs del poble. Ho faran durant tota la setmana i els dies 5, 6 i 7 de maig es concentrarà l'activitat més adreçada al públic en general en el marc de les Festes del Roser. Serà aleshores quan es podran veure pràcticament o del tot acabats els nous murals i on els visitants també podran interaccionar amb els artistes amb diferents activitats programades. 

Enguany hi ha hagut una alta demanda d'artistes que han volgut fer les seves creacions a Penelles i n'hi ha prop d'un centenar que han quedat fora de la selecció final. Dels 30 que han convençut l'organització amb les seves propostes, una desena són de Lleida, uns altres deu de la resta del país, i deu més són internacionals i provenen de països com Itàlia, Portugal, Canadà o França.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar