Presentació del llibre El silenci de l'angle. Guillem Viladot o el desfici del jo, de Teresa Ibars i una performance a càrrec de Marta Bisbal al Xalet Montiu, propostes d'aquest dissabte del FORMA. Espais d'art contemporani aquest dissabte
Amb la presentació del llibre El silenci de l'angle. Guillem Viladot o el desfici del jo, de Teresa Ibars, han continuat aquest dissabte a Balaguer les activitats organitzades en el marc del FORMA. Espais d'art contemporani.
La presentació s'ha fet al Museu de la Noguera a les 12h en un vermut literari.
En el llibre, Teresa Ibars ofereix un retrat de Viladot des de la seva vessant més psicològica i des del descobriment de l'home que, des de Temps d'Estrena fins al seu darrer alè, va centrar-se, de manera una mica obsessiva, en la recerca del Jo i en la pacificació dels que ell considerava els seus fantasmes.
Els actes han continuat a la tarda amb la participació de l'artista Marta Bisbal, que ha dut a terme una performance al Xalet Montiu a partir de la pròpia història de l'edifici. La performance ha consistit en un seguit de lectures a càrrec de la pròpia artista acompanyades de les interpretacions del públic assistent.
Per fer aquesta performance, Bisbal ha recuperat documentació antiga sobre el xalet Montiu i els usos que ha tingut l'edifici. A partir d'aquí ha elaborat els textos que ha llegit aquest dissabte.
Per aquest diumenge, d'altra banda, està prevista la visita comentada "Arquitectura del moviment Modern a Balaguer", en el marc de les Jornades Europees del Patrimoni. Començarà a les 10h al Museu de la Noguera i un cop acabat el recorregut es podrà gaudir de música al carrer a la part baixa del Passeig de l'Estació.
El FORMA. Espais d'Art Contemporani va començar el passat dissabte amb una visita guiada a les vuit propostes artístiques a càrrec dels mateixos autors.
El FORMA té com a objectiu apropar l'art contemporani a la ciutadania en general i també als alumnes del centres educatius de la ciutat que aquesta setmana han començat a crear el que serà la novena intervenció artística que s'ubicarà a la porxada sud de la Plaça del Mercadal.
També aquesta setmana ha participat al FORMA un artista arribat de Madrid, Iván Candeo, que durant tres dies ha estat a la ciutat per realitzar el taller "Angelus novus, dibujos de memoria" al qual han participat alumnes de l'IES Ciutat de Balaguer, el Servei de Rehabilitació Comunitària i la residència Sant Domènec.
Pel darrer cap de setmana del Forma s'ha previst la inauguració de l'exposició L'Estudi 76 a la sala d'exposicions temporals de la Paeria, el divendres 14 a les 20h. I l'endemà, qui ho desitgi podrà visitar Planta de Fundació Sorigué (prèvia reserva a www.forma.cat)
Finalment, també el dissabte i com a acte de cloenda es combinarà la projecció de l'obra Destructuras d'Aitor Ortiz, cedida per Fundació Sorigué, amb una sessió de música electrònica a càrrec de Eleene d'Am, a la plaça del Museu a les 20.30 h.
El diumenge dia 16 tindrà lloc la darrera visita guiada a les instal·lacions del Forma amb sortida a les 11h des del Museu de la Noguera.