Promouen la primera xarxa d'iniciatives oleoturístiques de Catalunya amb l'obejctiu de compartir experiències entre zones productores, crear sinèrgies i definir estratègies conjuntes per atreure visitants i evitar la despoblació del territori.
La Granadella (Garrigues) ha acollit aquest dilluns la primera reunió per a la creació de la primera Xarxa d'Iniciatives Oleoturístiques de Catalunya, un projecte que a partir de la col·laboració publicoprivada pretén esdevenir un fòrum de debat entre els diferents agents d'arreu del país que intervenen en la cadena de valor en el sector de l'oli, amb la finalitat de definir estratègies catalanes d'impuls i promoció de l'oleoturisme.
La xarxa també busca fomentar la cooperació i el treball en comú per desenvolupar iniciatives que impulsin l'oleoturisme com una activitat turística en expansió que aporti turistes i arreli el jovent al territori, evitant així la despoblació dels municipis rurals oleícoles. Aquesta primera trobada ha comptat amb la participació d'una cinquantena de representants d'ajuntaments, consells comarcals, patronats de turisme i també d'empreses, sobretot de l'àmbit de la restauració i l'hostaleria de diferents zones productores que ja ofereixen activitats turístiques relacionades amb el món de l'oli d'oliva.