Prop de 1800 alumnes assistiran als cursos de sardanes Saltem i Ballem del programa 2016/17. S'hi ha sumat 6 escoles a la comarca de La Noguera.

Per Ràdio Balaguer
832 visites
2A271B14D6F72Bf62F5C7C7Ed9Ae1D2Fsardanesnf

El programa de cursos d'ensenyament de sardanes a les escoles, el Saltem i Ballem de les comarques de Lleida, ja està pràcticament tancat per al curs 2016/17.

En algunes escoles els cursos ja han començat i d'altres ho faran a començaments de març. En total s'han sumat a la iniciativa 1.763 alumnes de 52 escoles.

Lleida ciutat, juntament amb la comarca de l'Urgell, són les que s'emporten més inscripcions, amb 460 i 436 respectivament, seguides del Pla d'Urgell amb 312. Cal destacar que a les Garrigues i a la Noguera el curs passat no tenia escoles al programa i aquest any 2 a les Garrigues i 6 a la Noguera s'han sumat a la iniciativa, afegint 36 i 243 alumnes més als cursos, respectivament.

La presidenta dels cursos, Pilar Torrades, destaca que aquest any siguin més escoles i també que es puguin fer cursos a les capitals de comarca com Tàrrega, Balaguer o Mollerussa.

En total, aquest any, 91 monitors seran els encarregats d'ensenyar la dansa, i aquest 11 de febrer es realitzarà a Lleida una jornada de reflexió, on monitors amb més experiència podran compartir coneixements de cursos anteriors i podran explicar com es pot ensenyar la sardana, quins mètodes van millor i quins han funcionat més bé. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar