Protecció Civil emet un missatge d'alerta massiva per risc d'inundacions a tot Catalunya
Aquest dissabte a les 14.10 h, Protecció Civil de la Generalitat ha enviat un missatge d'alerta a tots els telèfons mòbils de Catalunya advertint de l'empitjorament de les condicions meteorològiques i del risc elevat d'inundacions per pluges torrencials.
L'avís forma part de l'activació del pla INUNCAT, i estableix que el risc es mantindrà fins a les 21.00 h d'aquest vespre. Les autoritats recomanen evitar qualsevol desplaçament o activitat a l'exterior, especialment en zones properes a rius, rieres, torrents, àrees inundables, soterranis i zones baixes.
En el cas que hi hagi acumulació d'aigua a l'habitatge o en locals, es recomana pujar a plantes superiors i mantenir-se informat a través dels canals oficials de Protecció Civil, així com dels serveis meteorològics i d'emergències.
Aquesta alerta s'ha activat davant la previsió de pluges intenses i sobtades que poden provocar crescudes ràpides dels cabals fluvials i problemes greus en la mobilitat. El missatge enviat al mòbil forma part del sistema d'alertes d'emergència que permet avisar la població de manera immediata i eficaç en situacions de risc imminent.
En cas d'emergència, es recorda a la ciutadania que ha de trucar al 112 i seguir en tot moment les instruccions de les autoritats.