Puigdemont reclama un 'mecanisme democràtic per a l'autodeterminació' en el seu primer discurs com a eurodiputat. L'expresident crida al diàleg per trobar una 'solució política a Catalunya'

Per Ràdio Balaguer
681 visites
334B2Ea31E7F0Ab2Ef65Ac9912245Ed7Carlespuigdemonteurodiputat
L'eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, ha reclamat a la Unió Europea que "avanci" en un "mecanisme democràtic per a l'autodeterminació" en el seu primer discurs com a eurodiputat. 
 
"L'autodeterminació és la millor manera de resoldre els conflictes territorials", ha defensat Puigdemont en el debat parlamentari de la presidència rotatòria de la UE. Puigdemont ha fet una crida al "diàleg i la negociació" per trobar una "solució política a Catalunya" i ha reivindicat la qüestió catalana és "un afer europeu" i estarà present en la presidència de torn de la UE. Puigdemont ha rebutjat acceptar preguntes que han demanat els eurodiputats Dolors Montserrat (PP) i Luís Garicano (Cs).
 
L'expresident ha intervingut aquest matí en el debat sobre les prioritats de la presidència de torn de la Unió Europea amb el primer ministre croat Andrej Plenković i la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen.
 
En la seva intervenció d'un minut, Puigdemont ha agraït Plenković per haver "donat suport al diàleg entre Espanya i Catalunya". També ha reclamat als líders europeus que defensin una "millor manera" de resoldre els conflictes territorials a través de "l'autodeterminació".
 
"La repressió no és acceptable", ha defensat.
 
Crítiques de Cs
 
L'eurodiputat de Ciutadans, Luís Garicano, ha lamentat que Puigdemont no hagi acceptat la seva pregunta en el debat. "Puigdemont ha vingut a mentir al Parlament Europeu i per això no ha tingut el valor d'acceptar la meva pregunta", ha criticat.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar